موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ مرداد

سال 1996 بود که موتورولا گوشی موبایل StarTAC را معرفی و با قیمت هنگفت 1000 دلار روانه بازار کرد. StarTAC اولین گوشی موبایلی بود که علاوه بر زنگ، از ویبره هم برخوردار بود. علاوه بر این باتری لیتیوم یونی(به عنوان یک آپشن) که نسبت به باتری های NiMH رایج در گوشی های موبایل کوچک تر و سبک تر بود، در نوع خود اولین محسوب می شد.


اما محبوب ترین ویژگی StarTAC در واقع طراحی خاص آن بود، چرا که تا آن زمان هیچکس یک گوشی تاشو را ندیده بود. در واقع StarTAC مشوق تمام کمپانی هایی بود که در سال های بعد موبایل های تاشو را روانه بازار کردند.


این روزها دیگر گوشی های تاشو بسیار نایاب شده اند، چرا که با پیدایش اسمارت فون ها که معمولاً تاشو نیستند، مردم تمایلی به استفاده از آنها ندارند.
اما باید بدانید که هنوز در بازار ژاپن همچنان جایی برای این گوشی ها وجود داشته و کمپانی های مختلفی گوشی های تاشو را حتی با سیستم عامل اندروید روانه بازار کرده اند، که البته هیچگاه به دست مصرف کنندگان غربی نخواهد رسید.


یکی از گوشی های هوشمند تاشو که اخیراً عرضه شده، LG Wine Smart است که با نام LG Gentle هم شناخته می شود. این گوشی که محصولی ارزان قیمت است، از یک چیپست اسنپدراگون 210، یک گیگابایت رم، نمایشگر 3.2 اینچی، دوربین 3 مگاپیکسلی و 4 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. یکی از نکات مثبت این گوشی درواقع قیمت ارزانش است که طرفداران گوشی های تاشو می توانند آن را با قیمت 170 دلار تهیه کنند.
Samsung Galaxy Golden 2 گوشی دیگری است که اگرچه از زمان عرضه آن یکسال می گذرد اما گزینه جذاب تری نسبت به محصول ال جی می باشد. این گوشی اندرویدی و البته تاشو از نمایشگری 3.9 اینچی در قسمت داخلی و خارجی بهره می برد. مشخصات سخت افزاری دیگر آن شامل چیپست اسنپدراگون 801، دو گیگابایت رم و یک دوربین 16 مگاپیکسلی در پشت گوشی می شود.
اما هیچکدام از این دو محصول، نخستین گوشی تاشوی اندرویدی نبوده اند. این افتخار متعلق به Sharp Aquos 007SH می باشد که در اواسط سال 2011 در ژاپن معرفی و قیمتی 490 دلاری داشت. نمایشگر 3.4 اینچی LCD با رزولوشن 854 در 480 پیکسل با قابلیت نمایش تصاویر 3D بدون نیاز به عینک جزو نکات برجسته این گوشی بود. علاوه بر این، یک نمایشگر 0.7 اینچی OLED نیز در قسمت خارجی وجود داشت که برای اطلاع رسانی و مشاهده زمان بکار می رفت. یک دوربین 16 مگاپیکسلی(آن هم در سال 2011!) با سنسور CCD، گیرنده تلویزیون دیجیتال داخلی، GPS، قابلیت ضدآب و اندروید 2.3 از مشخصات اصلی این گوشی خاص بودند.
همانطور که می بینید گوشی های تاشو هنوز بطور کامل از بین نرفته و حتی برخی از آنها ویژگی های جالبی را ارائه می کنند. نظر شما در رابطه با گوشی های هوشمند تاشو چیست؟

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

علت احتراق باتری‌های موبایل