تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

بلک لایت یا نمایش نواحی و نقاط تیره به رنگ بنفش، می توانید امکان عکاسی خلاقانه یا سرگرم کننده را در اختیارتان قرار دهد. اما اگر می خواهید بفهمید در کدام قسمت های محل سکونتتان باکتری ها تجمع کرده اند، می توانید به شیوه ای ارزان این عمل را انجام دهید.
جوهر موجود در قلم های مارکر sharpie تمام نورها به غیر از نور مشکی را بلاک می کنند. شما می توانید با استفاده از یک قلم به رنگ آبی و یک قلم صورتی به همراه مقداری چسب این کار را انجام دهید. دو لایه چسب نواری آبی رنگ و یک لایه چسب صورتی می توانند به عنوان یک فیلتر برای فلاش دوربین گوشی های هوشمند عمل کنند. در تاریکی مطلق، تابش نور فلاش بر روی هر چیزی می تواند نورهای مشکی(یا فلورسنتی) را از روی آنها منعکس کند.
اما نکته جالب اینجاست که برخی باکتری ها و مواد تمایل دارند هنگام برخورد با نورهای مشکی از خود نورهای فلورسانسی(شب تاب) با رنگ های مختلف ساطع کنند.
براساس ویکی پدیا:
در روش تشخیصی درماتولوژی از یک لامپ با منبع ساطع کننده نورهای UV استفاده می شود تا درون پوست بیمار مشاهده شود. پزشک معالج به دنبال موادی می گردد که خاصیت شبرنگی یا فلورسانسی دارند. برای مثال پورفیرین که با برخی از بیماری پوستی ارتباط دارد رنگی صورتی از خود ساطح می کند. اگرچه تولید نور ماورابنفش توسط یک منبع اولین بار در سال 1903 صورت گرفت اما در سال 1925 بود که از این شیوه برای تشخیص مشکلات و بیماری های مو استفاده شد.


DIY Blacklight by heftyco

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سونی فروشگاه آنلاینش را در 28 آگوست تعطیل می کند