نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ آذر

پس از 14 سال، شهر مونیخ تصمیم به بازگشت به استفاده از سیستم‌عامل Windows به جای Linux در بیش از 6000 اداره گرفته است. در فوریه‌ی گذشته، بحث‌های زیادی برای رها کردن استفاده از سیستم عامل GNU/Linux مبتنی بر Ubuntu و بازگشت مجدد به Windows مطرح بود. سیستم مبتنی بر Ubuntu در بیش از 29000 کامپیوتر در 6000 اداره استفاده می‌شود و حالا به نظر می‌رسد شورای شهر مونیخ تصمیم دارد این طرح را تصویب کند.
مونیخ حداقل کمتر از 50 میلیون یورو برای این جابجایی هزینه خواهد کرد، آن هم پس از صرفه‌جویی بیش از 10 میلیون یورویی در هزینه‌های مجوز از زمانی که آن‌ها اولین‌بار در سال 2004 برنامه‌ی استفاده از سیستم‌عامل دسکتاپ Open Source و Linux را اعلام کردند. در تمام این مدت بنظر نمی‌رسید که کارمندان شهر مونیخ بتوانند به راحتی با این سیستم باز و برنامه‌هایش سازگار شوند و این شاید یکی از دلایل این تغییر باشد.
درحالی که آماده‌سازی مجدد برای مهاجرت از Linux به Windows از اوایل سال بعد آغاز می‌شود، راه‌اندازی واقعی Windows 10 برای تمامی 29000 کامپیوتر در بیش از 6000 اداره از سال 2020 آغاز می‌گردد. این حرکت بخشی از بازبینی 89 میلیون یورویی IT است و انتظار می‌رود در سال 2023 تکمیل شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه