ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ ارديبهشت

مدیر اداره‌ی نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه صرافی‌هایی که از بانک مرکزی مجوز دارند، وارد این عرصه نمی‌شوند ، گفت: آن صرافی‌هایی که اقدام به فروش بیت کوین می‌کنند، غیرقانونی هستند.
به نقل از ایبنا، داوود محمدبیگی درباره‌ی واکنش بانک های مرکزی دنیا نسبت به پول‌های دیجیتال، گفته است: به طور طبیعی بیت کوین در تقابل با نهادهایی مانند بانک‌های مرکزی است و دچار تضاد خواهند شد. بانک‌های مرکزی به عنوان تنها مقام دارای مجوز انتشار اسکناس و مدیریت نقدینگی در کشورها به دلیل اینکه از کارکرد و اتفاقاتی که در شبکه‌های عمومی می‌افتد، اطلاعی ندارند و همیشه نگرانند که چه کسانی پشت این شبکه‌ها هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر، شبکه‌ی بیت کوین به قدری گسترش یافته است که استخراج‌کنندگانی که در آن وجود دارند، این شبکه را قانون‌گذاری و تنظیم می‌کنند. استخراج‌کنندگان بیت کوین به یکدیگر می‌پیوندند که دو حالت ایجاد می‌کند. اول اینکه بر ارزش آن‌ها افزوده می‌شود و دوم اینکه می‌توانند مقررات خود را بر شبکه تحمیل کنند. اکنون اگر شما در شبکه‌ی بیت کوین یک تراکنش انجام دهید، تراکنش‌هایی انتخاب می‌شود که کارمزد بالایی دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه