اپلیکیشن
سید سجاد احمدی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱ تير

بخش Facebook Live یکی از بهترین قسمت های فیسبوک برای به اشتراک گذاشتن زنده ویدئوی کاربران است، گرچه مثل تمام برنامه های زنده مشکل های اجتناب ناپذیری در این زمینه به وجود خواهد آمد.
بر اساس New York Times پلیس شیکاگو تایید می کند مردی به نام آنتونیو پرکینز در حالی که از طریق Facebook Live منظره ای را به صورت زنده به اشتراک می گذاشته مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست می دهد.

گرچه در برنامه های تلوزیونی زنده اتفاقات غیر قابل کنترل اجتناب ناپذیر است ولی می توان فرستنده را غیر فعال کرد اما اتفاق گزارش شده به عدم توانایی در جلوگیری از دیده شدن اتفاقات ناخوشایند در ویدئوهای اشتراک گذاشته شده به صورت زنده در شبکه هایی مثل فیسبوک صحه گذاشت.

در Facebook Live و سایر مراکز اشتراک گذاری زنده اما مثل تلوزیون کسی نمی تواند سیستم را قطع کند.
جالب است بدانید فیسبوک برای پاک کردن این ویدئو از روی سرور خود کاری انجام نداده است. با اینکه می دانیم در برابر مسائل غیر اخلاقی همیشه واکنش نشان می دهد، اما در این مورد نه. به نظر می رسد قصد فیسبوک از این کار نشان دادن وجود خشونت و جرم است و اینکه شاید این ویدئو چشم ها را بازتر کند. تنها کاری که فیسبوک در این رابطه انجام داد اضافه کردن یک اخطار قبل از تماشای این ویدئو است، اما با رد کردن آن، ویدئو در دسترس است و هر کسی می تواند آن را ببیند.

به نظر نمی رسد که فیسبوک در این باره اقدامی جدی تر انجام دهد. در زمینه اشتراک گذاری زنده نه تنها فیسبوک بلکه سرویس های دیگر نیز این ریسک را پذیرفته اند که ممکن است اتفاقات ناخوشایند هم در این ویدئو ها ثبت شود و کاری در این باره نمی توان کرد. در مورد فیسبوک اما اوضاع بدتر است، از آنجا که 1.6 بیلیون کاربر فعال روزانه از ان استفاده می کنند و امکان رخ دادن چنین اتفاقاتی طبیعی است، اگر شرکت بخواهد سیستم facebook live را نگه دارد باید با این رویدادها نیز کنار بیاید.

برچسب هاFacebook Live
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه Notification های خود را بر روی ساعت Apple مدیریت کنیم؟