امنیت
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۱ آذر

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که اپلیکیشن‌های خود را از سایتی به غیر از Play Store دریافت می‌کنید، ممکن است حساب Google شما به خطر افتاده باشد. محققان شرکت امنیتی Check Point، نرم‌افزار مخربی را کشف کرده‌اند که پس از روت کردن سیستم، خود را به عنوان یک اپلیکیشن سیستمی جا می‌زند، تا به حساب‌کاربری Google شما دسترسی یابد.
Gooligan پس از فعال شدن قادر است به تمامی منابع پلتفرم دسترسی پیدا کرده که راه استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر و سایر اطلاعات اساسی کاربران را امکان‌پذیر می‌کند. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند بدون نیاز به وارد کردن رمز و احراز هویت مجدد فرد، به اطلاعات اکانت سرویس‌های مختلف Google وی دسترسی پیدا کند.
بدافزار مذکور که اصطلاحا به Gooligan Trojan Horse معروف شده، اپلیکیشن‌های خاصی را بر روی گوشی‌ کاربران نصب می‌کند و در نهایت به آن‌ها امتیاز بالا می‌دهد. در حقیقت این بدافزار با نصب نرم‌افزارهای تبلیغاتی مزاحم در قالب pop-up‌  به جمع‌آوری درآمد برای آن اپلیکیشن‌ها نیز می‌پردازد.
در حال حاضر Gooligan  بیش از یک میلیون حساب کاربری Google را آلوده کرده است که این میزان هر روز با اضافه شدن ۱۳۰۰۰ دستگاه جدید آلوده، در حال افزایش است.
به نظر می‌رسد گوشی‌های Marshmallow 6.0  یا   Nougat 7.0, 7.1 در برابر بدافزار مذکور از ایمنی برخوردار باشند. یکی از راه‌های مناسب برای پیشگیری از چنین مشکلات امنیتی، استفاده از Play Store برای دریافت اپلیکیشن‌های مورد نیاز می‌باشد.

برچسب هاGoogligan Trojan Horse
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ممکن است مانند جنگ ستارگان در ارتش نزدیک محل سکونتتان دوچرخه های شناور در فضا را مشاهده کنید