سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۳ اسفند

کمبود CPU که منجر به محدود شدن فروش پردازنده‌های اینتل شد و روند قیمتی آن را در اواخر سال ۲۰۱۸ افزایش داد، به احتمال زیاد در سه ماهه‌ی دوم سال جاری هم ادامه می‌یابد. با وجود اینکه شرکت قدم‌هایی را برای این مشکل برداشته است، از جمله راه‌اندازی پردازنده‌های جدید "KF" بدون GPUهای ادغام شده، با هدف بهبود عملکرد، اینتل ممکن است قادر به برطرف کردن کامل این مشکل نباشد.
این ادعا که توسط DigiTimes Research مطرح شد، اعلام می‌کند کمبود CPU شرکت همچنان وجود دارد و در حال بدتر شدن است. طبق ادعای شرکت، تقاضا برای کروم‌بوک‌ها انتظار می‌رود در سه ماهه‌ی دوم افزایش یابد، این شرایط تقاضا را برای قطعات ارزان قیمت اینتل حادتر می‌کند. این کمبود که به ۲ تا ۳ درصد رسید، انتظار می‌رود دوباره بیشتر شود و در این بین پردازنده‌های core i5 بیشترین کمبود را دارند.
در گزارش آمده، فروشندگانی چون Dell ،HP و Lenovo شاهد ۵ درصد کمبود در سه ماهه‌ی سوم و چهارم بودند، در حالیکه فروشندگان تایوانی تا ۱۰ درصد کمبود بین عرضه و تقاضا را تجربه کردند. گفته شده بازار لپ‌تاپ ۴ تا ۵ درصد کمبود در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸ داشته است. CPUهای Apollo و Gemini Lake، از خانواده‌ی Atom، دومین گروه از دسته پردازنده‌ها با مشکل کمبود پس از core i5 بودند.
کمبود پردازنده‌های اینتل به نفع رشد فروش AMD بود و بنا بر اطلاعات Mercury Research، در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸، ۳.۲ درصد بازار سرور، ۱۵.۸ درصد فضای دسکتاپ، و ۱۲.۱ درصد نوت‌بوک‌ها را از آن خود کرد. از طرف دیگر، کمبود محصولات اینتل می‌تواند برای فروشندگان ARM هم خوب باشد، اگرچه این پردازنده‌ها احتمالا در کروم‌بوک‌ها بیشتر از محصولات ویندوزی هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه