ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

سرپرست مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم گفت: بنا داریم نیازهای دیابتی‌ها خصوصاً کودکان را در زمینه‌ی اعلام هشدار قند خون با ایده‌های استارتاپی رفع کنیم.
دکتر عطااله پور عباسی در گفتگو با مهر اظهار کرد: در مرکز ایده‌پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران طی یک پروژه نیازهای کوتاه‌ مدت و بلند مدت دیابتی‌ها خصوصاً کودکان را ارزیابی کردیم که برای ارتقاء کیفیت زندگی‌شان به چه چیزهایی نیاز دارند.
وی با بیان اینکه این پروژه تحت عنوان «مخترع سلام» بود، افزود: طی آن ۱۲ نیاز بیماران استخراج شد که می‌بایست برای آن‌ها راهکارهایی پیشنهاد می‌شد از این‌ رو تصمیم به برگزاری یک استارتاپ‌ها تحت عنوان طراحی و ساخت سامانه‌های اعلام هشدار قند خون گرفتیم.
وی با بیان اینکه این استارتاپ یک استارتاپ دانشجویی است و دانشجویان دانشگاه‌های تهران می‌توانند در قالب یک تیم در این برنامه شرکت کنند، اظهار کرد: این استارتاپ با عنوان «استارتاپی‌ها به دیابتی‌ها حمله کنید» است.
به گفته‌ی وی، امیدوار هستیم با برگزاری این استارتاپ سامانه‌ای برای اعلام هشدار قند خون کودکان و بزرگ‌سالان طراحی و ساخته شود.
پورعباسی خاطر نشان کرد: فراخوان شرکت در این رویداد ۳۱ فروردین‌ماه است و بعد از داوری طرح‌هایی که انتخاب می‌شوند ۶ تا ۹ ماه فرصت دارند در پژوهشگاه غدد و متابولیسم با حمایت‌های آموزشی و آزمایشگاهی ایده‌ی خود را تبدیل به محصول اولیه کنند.
وی با بیان اینکه آذرماه سال ۹۷ طرح‌های نهایی به سرمایه‌گذاران معرفی خواهند شد، عنوان کرد: در انتهای دوره طرح‌ها ارائه می‌شوند تا با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران طرح‌ها به تولید برسند و نیاز افراد مبتلا به دیابت مرتفع شود. وی افزود: محدودیتی در تعداد طرح‌های برنده نداریم و هر کدام قابلیت سرمایه‌گذاری داشته باشند حمایت می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه