ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ اسفند

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدجمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع بندی عملکرد این «مرکز» در سال ۹۷ به سایت وزارت ارتباطات گفت: این مرکز، اطلاع رسانی حوزه‌ای را برعهده دارد که در مرزهای دانش حرکت می‌کند؛ بنابراین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، در حقیقت فناوری اطلاعات یک فناوری پیشروست و به همین جهت اطلاع‌رسانی در این حوزه چند ویژگی دارد. نخست اینکه فناوری اطلاعات به دلیل ماهیت تخصصی‌اش ممکن است برای همه مردم قابل فهم نباشد (هر چند برای همه مردم قابل استفاده است) بنابراین همه مردم باید آگاهی دقیقی به اندازه اطلاعات عمومی و زندگی روزمره خود از این حوزه داشته باشند. روابط عمومی باید بتواند اطلاعات تخصصی را به زبان مردم و به ساده‌ترین شکل تبدیل کند و در اختیار آن‌ها بگذارد تا درک خدمات و معنای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات تسهیل شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت توسعه اشتغال، توسعه علمی، و پنجره ارتباط با جهان است و اگر ما اطلاع‌رسانی دقیقی نداشته باشیم این توسعه دچار اختلال می‌شود، افزود: از آنجایی که حوزه ارتباطات معمولا با ابتکار و طرح‌های بدیع همراه است، اطلاع‌رسانی آن نیز باید خلاقانه و بدیع باشد. از همین رو در رویکرد جدید روابط عمومی وزارت ارتباطات و بنابه خواست وزیر محترم ارتباطات، از طرح هایی تازه برای سرعت یافتن اطلاع‌رسانی استفاده کردیم.
مولف کتاب «متن های کوتاه» دلیل اصلی انتخابش را توسط آذری جهرمی، استفاده از مولفه‌های فرهنگی هنری در روابط عمومی وزارت ارتباطات دانست و اظهار کرد: به همین دلیل در دوره جدید،  اطلاع‌رسانی در این حوزه دچار تحول شد و مثلا تولید ویدیوهای کوتاه برای تشریح دستاوردهای علمی و فناورانه به زبان ساده و در عین حال طرح‌ها و پروژه‌هایی در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی برای فرهنگ‌سازی پیاده شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استخراج تجربه‌های مدیریتی یا مدیریت دانش از زبان مدیران پیشکسوت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
هادیان با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر از وزرای اسبق و معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در مسئولیت‌های حساس قرار داشتند و در زمان مدیریت‌شان تحولات ویژه‌ای انجام شده بود، جلوی دوربین تاریخ شفاهی قرار گرفتند و تجربه‌های مدیریتی خود و تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات را بازگو کردند، تصریح کرد: حاصل این گفتگوها چند فیلم مستند و چندین مجلد کتاب خواهد شد.
رییس مرکز روابط عمومی پایان ضبط پروژه تاریخ شفاهی را پایان اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: در انتهای سال ۹۷ نخستین مجموعه مستند از این تاریخ منتشر شد و بقیه مستندها و کتاب ها تا انتهای سال ۹۸ منتشر می‌شود و در اختیار مدیران فعلی، علاقمندان و کارمندان قرار خواهد گرفت تا به عنوان سند کاربردی مدیریت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد استناد و استفاده قرار گیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه