اپلیکیشن
الناز فرجی۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۷ دي

اوتیسم و فراتر از آن یک مطالعه تحقیقاتی از سلامت روانی  دوران کودکی است که توسط گروه محققان کیت اپل طراحی شده است.به مظور تشخیص اوتیسم و دیگر چالش های توسعه آن ,افراد و خانواده ها نیز میتوانند در روند تحقیقات همکاری به عمل بیاورند تا ابزار های تکنولوژیک جدیدی برای کمک به خانواده ها برای به تصویر کشیدن شرایط روانی فرزندانشان در خانه فراهم گردد.
تحقیقات و برنامه همراه,محصول یک همکاری بین مرکز پزشکی دانشگاه دوک و دانشگاه دوک و همچنین فناوری توسعه یافته توسط اپل و تحقیقات نیروی دریایی (ONR  ) است.
دکتر Guillermo Sapiro  پروفسور دانشگاه دوک ,کسی که این الگوریتم را توسعه داد ,گفت:ما ویدئو را کامل بررسی میکنیم و به دنبال حالت های مختلف در تمامی قسمت های صورت از جمله لب ها,چشم ها و بینی میگردیم تا احساسات فرد را به کلی آنالیز کنیم.برای مثال در هنگام مشاهده یک محرک احساسی مانند یک ویدئوی خنده دار ,آیا کودک لبخند میزند ,به پرستار نگاه میکند و یا از پرستار نیز درخواست میکند تا با او به تماشای ویدئو بپردازد؟ما تمام این ها را مورد مطالعه قرار دادیم.عدم احساسات و برقراری روابط اجتماعی از نشانه های اصلی شخصیت فرد مبتلا به اوتیسم است.
Sapiro تاکیید کرد که این برنامه خود -تشخیص نیست اما به عنوان یک ابزار غربالگری بالقوه برای اوتیسم و دیگر چالش ها ی توسعه دهنده در نظر گرفته شده  و کاربران را تشویق به تماس با پزشک برای انجام آزمایش های تخصصی میکند.
فن آوری کلیدی که این برنامه را امکان پذیر میکند,توسعه ای است که توسط ONR پشتیبانی شده است ,که دارای الگوریتم پیچیده ریاضی است که به طور خودکار نشانه های کلیدی در چهره کودکان و پاسخ های عاطفی بر اساس حرکات عضلات صورت را بررسی میکند.
طبق گفته های Sapiro این تکنولوژی را میتوان در موارد مشابه از قبیل کمک برای به تصویر کشیدن افسردگی و موارد PTSDو TBI برای سربازان جنگی به کار برد.امید است که که با تجزیه تحلیل های بهبود یافته با استفاده از حالات چهره  ,پزشکان بتوانند به تشخیص هرچه دقیق تر بیماریها بپردازند و در نتیجه گزینه های درمان پیشرفته تری برای پرسنل نظامی و جانبازان ارائه کنند.
خانواده هایی که مایل به شرکت در این مطالعات هستند میتوانند برنامه اوتیسم و فراتر از آن را از آیتونز به صورت رایگان دریافت کنند.

برچسب هاautismSCREEN
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشنی طراحی شده برای بچه ها ی مبتلا به اوتیسم که به شما این امکان را میدهد تا فرزندانتان را با یک کلیک ردیابی کنید