تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

با افزایش تعداد کمپانی های علاقه مند به پهبادها و همچنین تمایل به ایجاد یک سیستم کنترل ترافیک هوایی برای آنها، این موضوع که در آینده ای نه چندان دور آسمان اطراف محل زندگی مان مملو از پهبادها و کوادکوپترهای مختلف باشد دیگر یک رویاپردازی محسوب نمی شود.
با شیوع روز افزون تعداد پهبادهای تجاری، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا قصد دارد تا 12 ماه آینده قوانین جدیدی را برای عبور و مرور این پرنده های کوچک تعیین کند و در همین زمان ناسا و چندین شرکت بزرگ جهانی دست به دست هم می دهند تا قوانینی را برای ایجاد نظم و امنیت بیشتر در آسمان پایه گذاری کنند.
گوگل یکی از جدیدترین کمپانی هایی است که برای ایجاد یک سیستم جامع کنترل ترافیک ابراز تمایل کرده و به 12 شرکت بزرگ دیگر شامل آمازون و ورایزون پیوسته است. تمامی این شرکت ها با ناسا توافق نامه ای را به امضا رسانده اند که کمک می کند برای کنترل ترافیک هوایی پهبادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند به یک راه حل جامع دست پیدا کنند.


یک سیستم کارآمد و جامع می تواند به سازمان هوانوردی فدرال انعطاف پذیری بیشتری را برای ساماندهی پهبادها بدهد.
آمازون در حال حاضر به این سازمان فشار می آورد تا مجوز پرواز پهباد به دور از اپراتور به مدت یک روز را بدست آورد، چرا که به اعتقاد آمازون برای موفقیت سیستم تحویل سفارشات با استفاده از کوادکوپترها، این مجوز ضروری می باشد.
گوگل نیز اگرچه نخستین پهباد UAV خود را کنار گذاشته اما در تلاش است تا نسخه ای جدید از آن را برای کمک رسانی به افرادی که در شرایط اظطراری گیر افتاده یا زندگی می کنند طراحی کند.
ناسا در کنفرانسی که هفته آینده برگزار می شود از کمپانی ها و دانشگاه های علاقه مند به این حوزه دعوت به عمل آورده تا بر روی ایده هایی که می توانند به ارائه راهکارهای مناسب منتهی شوند، بحث کنند.
گفتنی است که چند کمپانی کوچک دیگر نیز در حال حاضر از تکنولوژی هایی برای جلوگیری از برخورد پهبادها با موانعی مانند ساختمان ها، درختان و سایر پهبادها استفاده می کنند. این ویژگی ها می توانند در قالب یک سیستم فرماندهی کامپیوتری بر روی زمین بصورت یکپارچه استفاده شده و مسیرهای مناسب را برای پهبادها مشخص کنند.
احتمالاً تا زمان ارائه یک سیستم کنترل ترافیک کارآمد و بدون نقص چندین سال فاصله داریم، اما در آن موقع، پهبادها یک صنعت چند میلیارد دلاری خواهند بود.

برچسب هاNASAgoogledrone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است