گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

ویکی‌پدیا یکی از مشهورترین مرجع‌های اطلاعاتی در دنیای مجازی، روز گذشته 17 ساله شد. این مرجع در تاریخ 15 ژانویه 2001 متولد شد. ویکی‌پدیا یک ایده‌ی نو در زمینه‌ی ساخت دایره المعارف اینترنتی در جهان بود به‌ طوری‌ که کاربران تنها با تایپ کلمه‌ی مورد نظر خود می‌توانند در مورد آن اطلاعات جامعی را دریافت نمایند.
این برنامه تاکنون به‌عنوان کامل‌ترین و قابل‌ فهم‌ترین مرجعی که در دنیا وجود داشته است به رسمیت شناخته‌ شده است. اطلاعات موجود در این دانشنامه‌ی اینترنتی توسط کاربران به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه‌ شده است.
یکی از ویژگی‌های این دانشنامه امکان ویرایش مطالب منتشر شده در آن است و کاربر در صورتی‌ که مطلبی را مغایر با اطلاعات صحیح مشاهده نماید می‌تواند آن را ویرایش نماید. البته این موضوع تا حدی به صحت اخبار منتشر شده در این سایت لطمه زده است زیرا چندین بار شاهد دست‌کاری و شیطنت برخی برای تغییر اطلاعات منتشر شده در رابطه با اشخاص و یا مکان‌ها بوده‌ایم.
اما با این‌ حال می‌توان گفت این سایت امکان به‌روزرسانی اخبار و اطلاعات را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. سازندگان ویکی‌پدیا جیمی ویلز و لری سگانر هستند. این کلمه در زبان بومی هاوایی به معنای «سریع» است. لازم به ذکر است که از این دایره المعارف نمی‌توان به‌عنوان منبع اصلی استفاده کرد و با توجه به مشکلات به وجود آمده لازم است اخبار و یا مقالات خود را با استناد به منابع اصلی ارائه کنید. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده در هر جستجو، نمایش دادن منابع متفاوتی است که مطلب ازآنجا استخراج‌ شده و کاربر می‌تواند برای ادامه‌ی تحقیق خود به آن منابع رجوع نماید؛ در غیر این صورت نمی‌توان از اسم ویکی‌پدیا به‌عنوان یک منبع در مقاله خود استفاده نمایید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه