گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند

در مصاحبه با CNN Business، آقای Satya Nadella از قرارداد چند میلیون دلاری مایکروسافت با پنتاگون برای تامین هدست‌های واقعیت افزوده دفاع کرد. هفته‌ی گذشته، تعدادی از کارمندان به صورت علنی چنین قراردادی را نقد کردند و خواستار پایان دادن توافق شرکت با ارتش ایالات متحده شدند.
روز جمعه، یک گروه ۵۰ نفری از کارمندان با انتشار نامه‌ای درخواست کردند شرکت از قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری برای تامین حدود ۱۰۰ هزار هدست HoloLens برای ارتش ایالات متحده خارج شود. در ماه نوامبر، این شرکت با پشت سر گذاشتن رقبایی چون Magic Leap، برنده‌ی تامین هدست‌ها برای وزارت دفاع آمریکا شد.
پنتاگون این پروژه را به عنوان روشی برای افزایش مرگ‌آور بودن با بهبود توانایی تشخیص، تصمیم‌گیری، و اقدام پیش از دشمن با استفاده از واقعیت افزوده توصیف کرد. این احتمال وجود دارد ارتش ایالات متحده هدست‌هایی که قرار است با پشتیبانی مایکروسافت توسط سربازان مصرف شوند را تغییر دهد.
در مصاحبه با CNN Business در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلونا، و یک روز پس از رونمایی نسل دوم HoloLens، آقای Nadella به شدت بر انتقاد کارمندان تاخت.
او گفت: ما تصمیمی منطقی اتخاذ کردیم که نمی‌خواهیم فناوری را از موسساتی دریغ کنیم که در فرایندی دموکراتیک برای دفاع از آزادی‌هایمان به آن‌ها رای دادیم. وی اضافه کرد: "ما در مورد این تصمیم بسیار شفاف هستیم و به گفتگو با کارمندان ادامه می‌دهیم."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه