تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور

WASP( پروژه ی حفظ دنیا ) برنامه دارد که اواخر این هفته بیگ دلتا ، بزرگترین چاپگر سه بعدی دنیا را معرفی کند . این هیولای 12 متری با هدف ساختن خانه های مجانی با استفاده از مواد محلی و کمترین انرژی ممکن به وجود آمدند . ارائه ی سریع و راه حلی ارزان برای مناطق آسیب دیده و حل مشکل آینده ی خانه سازی در نتیجه ی رشد سریع جمعیت دنیا .


ساختن سریع خانه ها با یک بودجه ی بسیار کم با تولید اضافه چه در زمین باشد چه سیاره ی دیگر ، موقعیت بسیار جالبی برای بیش از یک دلیل خوب است . در فضا ، این کار به ما انعطاف پذیری بسیاری در طراح میدهد ، و به ساختار های بسیار پیچیده و غیر عادی  که به سادگی نمیتوانند جور دیگر نشان داده شوند ختم خواهد شد .



برگردیم به سیاره ی خودمان ، این خانه های چاپ سه یعدس قرار است در سازمان ملل بسیار رایج و محبوب شود و پیش بینی میشود که در 15 سال آینده در سراسر جهان  نیاز به حدود صد هزار خانه ی جدید  به صورت روزانه خواهد بود.


این واحد های خانگی ارزان و سریع همچنین بسیار راحت و جادار اند و در میان چیزهای دیگر رهایی بزرگی در مناطق آسیب دیده بر اثر زلزله، طوفان و سیل اند . با  قیمت ، انرژی و مواد که در شرایط اضطراری مساله سازند ارزشش را دارد که به دنبال راه حل های غیر عادی باشیم . که هیچ کدام کار را بهتر از زنبور سفالگر انجام نمیدهند که لانه اش را با روش خاصی با استفاده از لایه های بیشمار گل های همه جا بر فراز یکدیگر میسازد . و شکلی را تشکیل میدهد که شبیه یک دیگ خاکی است . بهمین سمت این حشره ی سازنده و صنعتی ممکن است کوچک ترین ( و با محیط دوست ترین) چاپگر سه بعدی است .


شرکت مهندسی ایتالیایی wasp که چاپگر های سه بعدی در همه ی ابعاد تولید میکند ، به تازگی زوی نامش و ساختمان های پناهگاهی اش  با اندازه ی انسان تمرکز کرده است . سال گذشته این شرکت یک چاپگر 4.5 متری را نشان داد که میتوانست با مواد ساده اما همه کاره مانند گل ، خاک یا فیبر های طبیعی کار کند . حالا این شرکت بزرگتر هم شده ، و با چاپگر 12 متری به نام بیگ دلتا رکود زده است . حمایت شده توسط چارچوب فلزی محکم 6 متری، در قطر، یک نازل چرخنده ی دو تایی با ده ها واتس نیرو . این مواد احتمالی ساختمان که بسیار زیادند میتوانند از لحاظ ساختاری به با افزودنی های شیمیایی بسیار کم تا سیمان احتمالی در کنار هم قرار بگیرند ( اگزچه این میتواند با نماینده ی سبز شرکت در تضاد باشد )
این شرکت همچنین میگوید که بر روی یک کار چند نفره کار میکند تا یاری سلامتی را در مناطق آسیب دیده با چاپ خانه ی سه بعدی فراهم کند . که بر روی دیوار های دافعه ی حشره وجود دارد . به خاطر انعطاف پذیری در شکل ، اندازه و انتخاب مواد ، خانه سازی چاپ سه بعدی پتانسیل اش بیشتر از صرفا حل کردن  مشکل مناطق آسیب دیده یا جمعیت زیاد کشور های در حال توسعه است . در واقع wasp گزارش میکند که شهر ایگلسیاس ؛ در ساحل جنوبی کالیفرنیا ، علاقه ی زیادی به بیگ دلتا نشان داده اند . در حال حاضر و قسمت شهرداری تاریخی به نظر میرسد بهترین مکان برای اولین واحد های خانه سازی با چاپ سه بعدی باشد .
بیگ دلتا به زودی این جمعه در اجتماع سه روزه در رایتی، منطقه ای در لازیو ارائه میشود و همچنین شامل یک عملکرد تئاتری است که چاپگر خودش به تنها در مرکز صحنه قرار خواهد گرفت .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فن آوری چاپ 3D، کمک به درمان سرطان