تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

گزارش از برلین، آلمان : اگر صادقانه صحبت کنیم، کنفرانس مطبوعاتی شرکت هایر در نمایشگاه بین‌المللی IFA 2015 حوصله سر بر بود، اما میان ماشین‌های لباس‌شویی و ساعت‌های ایمنی که هیچ بچه‌ای دوستشان ندارد، یک وسیله‌‌ی قابل توجه با کمی نوآوری وجود داشت: یک کمپرسور و خنک‌کننده‌ی Wine با موتور غیر ثابت.
بله، به نظر این وسیله تنها به درد افرادی که مشروبات الکلی(wine) دوست دارند ( یعنی احتمالا اکثر افراد) می‌خورد، اما مزیت‌های زیادی برای این وسیله وجود دارد که حتی مخالفان مشروبات الکلی را نیز جذب می‌کند.
ایده‌ی این دستگاه این است. هایر کمپرسور بزرگ، سنگین، و معمولا صداداری که برای خنک‌کردن در تقریبا تمام یخچال و فریزرها استفاده می‌شود و حتی تهویه‌های هوا را برداشته است و یک قطعه‌ی مدار حالت جامد با اندازه‌ی 2 در 2 اینچ و زخامت نیم اینچ را جا داده‌است که با فناوری جدیدی تولیدشده‌است، زیرا حتی می‌توان مقایسه‌ای برای وزن آن که 25 برابر کمتر و اندازه‌ی آن که 100 برابر کوچکتر از کمپرسورهای قبلی است انجام داد، کمپرسورهایی که به نسبت جسمشان بسیار سنگین هستند.
طبق گفته‌ی شرکت هایر، این قطعه‌ی کوچک آب و دی‌اکسیدکربن را در "سیستم تبادل طبیعی" ترکیب می‌کند تا بتواند دمای خنک‌کننده‌ی 90سانتی‌متری wine را کنترل کند. بدون یک کمپرسور، خنک‌کننده همیشه یک صدای کمی تولید می‌کند (کمتر از 30 دسیبل) ولی هایر اداعا می‌کند که لرزش دستگاه و نوسانات دما در این وسیله صفر می‌باشد. شما می‌توانید دما را بین محدوده‌ی 5 درجه‌ی سلسیوس تا 20 درجه‌ی سلسیوس تغییر دهید.


با دقت به خنک‌کننده‌ی wine هایر نگاه کنید، زیرا که به احتمال زیاد آغازی برای نسل جدیدی از خنک‌کننده‌هاست.
فناوری خنک‌کنندگی به محیط وابسته است و در مصرف انرژی نیز به صرفه عمل می‌کند. انرژی کمی نیاز دارد، صفحه‌نمایش لمسی مبتنی بر TFT دارد و طبق گفته‌ی هایر، نرخ تبادل گرمای آن 8 برابر بیشتر از تبادل‌کننده‌های قدیمی گرماست که در نتیجه موجب کاهش زیاد مصرف انرژی می‌شود.
همین که 40 بطری از مشروبات الکلی شما را wine به راحتی ماندگار نگه می‌دارد، جالب و عالی است ولی اینکه باعث شود تا چه نوع خنک‌کننده‌های دیگری به بازار بیایند، موضوع را جذاب‌تر نیز می‌کند. در کنفرانس مطبوعاتی بعدازظهر سه‌شنبه، شرکت هایر فاش کرد که نه تنها این خنک‌کننده در 2016 (با قیمتی نامشخص) به بازار خواهدآمد، بلکه برنامه‌ریزی شده تا این فناوری در آخر به دیگر دستگاه‌های خنک‌کننده مانند یخچال و فریزرها هم بیاید. از الان می‌توانید یک یخچال بدون صدا را تصور کنید که هرگز سرمای خود را از دست نمی‌دهد.

برچسب هاWineHaierCoolingIFATFT
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا رینگلی در دنیای ساعت اپل جایی دارد؟