تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۰:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ خرداد

شما در این دستگاه 160 دلاری ویژگیهای بسیاری را در اختیار خواهید داشت.


این دستگاه های ترکیبی عالی هستند، شما یک کلید را فشار می دهید، تعدادی دکمه را می چرخانید و ناگهان در حال ساختن یک موزیک هستید. بنابراین زمانی که سازنده ی کیبورد Korg متوجه شد که به کمک مجموعه ی کم هزینه ی خودر در سطح Monotron توانسته است به ایجاد تحولی در بازار بپردازد، بسیار طبیعی بود که روند تولید آن را با هیجان بیشتری دنبال کنیم. کیبوردهای Volca با قیمت 160 دلار، بیش از این در محدوده ی قدرت خرید با قیمت 50 دلار در سطح Monotrons قرار ندارد، اما حداقل یکی از این دستگاه های ترکیب کننده وارد مجموعه ای شده است که از روش های کاری و اصول Kraftwer پیروی می کند تا به تغییر گاراژ خود به مجموعه ای از سیم ها و چراغ های چشمک زن بپردازد.


از بین مدل های مختلف Volca (bass, loops, beats و ....) ما به امتحان Volca FM پرداختیم که بر پایه ی دستگاه دیجیتال بسیار قدرتمند Yamaha DX7 کار می کند. هر دوی آن ها از یک تلفیق بسامدی به منظور ایجاد یک صدای فلزی استفاده می کنند. به خصوص اگر کیبورد شما به یک قطعه روکش آلومینیومی متصل باشد. این روش در واقع همانند استفاده از یک دایره زنگی خشک است که در دهه ی 1980 توسط هنرمندانی مانند Depche Mode ، Kenny Loggins ، Phil Collins ، Tears for Fears و همین طور مایکل و جنت جکسون مورد استفاده قرار می گرفته است و همچنین هر کسی که در فهرست دهه ی 80 وجود دارد، از همین روش استفاده می کرده است.


شجرنامه ی این هنرمندان بسیار تاثیرگذار به نظر می رسد، اما آن چه که واقعا از اهمیت برخوردار است این است که Volca FM یک دستگاه ترکیبی قدرتمند و کوچک است که می توانید با قیمت 160 دلار آن را تهیه کنید.


همانند خط تولیدی Monotron ، Volca FM نیز از یک کیبورد نواری برخوردار است، بنابراین شما نمی توانید به تولید آهنگ های پیچیده در زمان واقعی و به کمک چیدمان حساس لمسی آن بپردازید. همچنین، به کمک وجود یک ترتیب سنج که می تواند به اتصال 16 ترتیب از 16 مرحله ی متفاوت به یکدیگر بپردازد، شما می توانید به ایجاد الگوهای فوق العاده حرفه ای و استادانه بپردازید. این دستگاه حتی به ضبط کردن الگوهای پیچیده می پردازد.


همه چیز تا زمانی که شما تصمیم به تدوین یک سکانس می گیرید، به خوبی پیش می رود. زمانی که در حال ساختن مراحل خود هستید، و تصمیم می گیرید تا به عقب برگردید و به تصحیح یک اشتباه بپردازید یا فقط قسمتی را تنظیم کنید، همه چیز برای شما خسته کننده خواهد بود و ممکن است دچار درماندگی شوید و حتی ممکن است دوباره همه چیز را از اول آغاز کنید. برای الگوهای ساده، کار زیاد سختی نیست. اما اگر در حال ساختن چیز پیچیده ای هستید، برای یک شب طولانی که دستهای خود را مدام در هوا می برید، آماده باشید.


اما Volca از ویژگی هایی برخوردار است که حتی کوچکترین سردرگمی و خستگی، به سرعت و در زمانی که شما به امتحان کردن arpeggiator ، LFO ، Chorus و یا انتخاب از میان سه نوع صدای پلی فونیک مختلف یا تنظیمات صداهای تک آوا می پردازید، به سرعت محو می شوند. این دستگاه حتی به پشتیبانی از فرمت فایل های DX7 می پردازد بنابراین شما می توانید به اضافه کردن تکه های صدای اضافی بپردازید. هر چی عمیق تر در این کیبورد جستجو کنید، از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود.

بخش های الکترونی در یک قاب شفاف دودی مانند جای گرفته اند که به اندازه ای جامد به نظر می رسند که می توانند ترابرد را به گیگ تبدیل کنند. یک اسپیکر کوچک در پایین آن قرار دارد که قابل استفاده است اما برای بهترین صدا، قابل تعویض با هدفون نخواهد بود. اما با داشتن قابلیت اضافی قدرت باتری، Volca FM به سرعت برای استفاده کردن شما را وسوسه خواهد کرد. چرا به دنبال دستگاه ترکیب کننده ای باشیم که با اتصال به برق و به کمک هدفون قابل استفاده است در حالی که می توانیم این دستگاه ترکیبی کوچک را بر روی پای خود و در زمانی که دلمان می خواهد به همراه داشته باشیم؟
یکی دیگر از غافلگیری های دلپذیر این دستگاه این است که در استودیو، خط نویزی که Monotrons را به یک دستگاه پایین تر از حد ایده آل برای اجرای زنده تبدیل کرده است را از خود به نمایش نمی گذارد. و زمانی که دکمه ی tap tempo مورد استفاده قرار نمی گیرد، شما می توانید به کمک MIDI در دستگاه های مختلف به Sync کردن آن بپردازید بنابراین دیگر لازم نیست که به مرتب کردن ضرب های موزیک خود در زمانی که بر روی صحنه هستید، بپردازید.
با استفاده ار یک صفحه ی LED هفت قسمتی به روش قدیمی، استفاده از Volca FM سرگرم کننده است که به طرز شگفت آوری به عنوان یک دستگاه ترکیبی قدرتمند محسوب می شود که باید در خانه، روی صحنه و اتاق پذیرایی شما وجود داشته باشد.

برچسب هاKorg Volca FM
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پایان کار رادیو FM در کشور نروژ