ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ دي

به گزارش ایسنا، رییس پژوهشگاه فضایی ایران از همکاری با ۱۲ دانشگاه خبر داد و گقت: علاوه بر آن ماهواره "پیام" برای انجام تست تحویل‌گیری شد.
دکتر حسین صمیمی در افتتاح چهارمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی پژوهشگاه فضایی ایران با تاکید بر اینکه این پژوهشگاه رقیب هیچ دانشگاه و بخش خصوصی نیست، افزود: در خصوص تعامل با دانشگاه رویکرد ما رفع نیازهای دانشی و فناورانه پژوهشگاه فضایی ایران در پروژه‌های جاری و آتی و جهت‌دهی به تحقیقات دانشجویان در راستای نیازهای فضایی کشور بوده است.
وی از همکاری با ۱۲ دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این همکاری به ارزش ۵۲ میلیارد ریال بوده است.
صمیمی تاکید کرد: در میان دانشگاه‌ها، دانشگاه تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر به ترتیب با ۵۳ ، ۵۲ و ۴۲ طرح به ارزش ۱.۴ و ۱.۲ میلیارد تومان و ۹۵۰ میلیارد تومان در صدر این همکاری‌ها قرار دارند.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران ادامه داد: در این همکاری‌ها ۱۱۷ استاد، ۱۸۹ دانشجو و حدود ۱۰۰ همکار پژوهشگاه فضایی به عنوان ناظر همکاری داشتند.
صمیمی، یکی از الزامات تحقق چشم‌انداز توسعه را زیر ساخت‌های آزمایشگاهی مطابق با نیازهای جاری و آتی بخش فضایی کشور دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا تست و تحویل‌گیری ماهواره "پیام" امیرکبیر در مجموعه آزمایشگاه AIT پژوهشگاه فضایی ایران در دست انجام است و در کنار دستاوردهای فنی این امر، تعامل پژوهشگران پژوهشگاه و دانشگاه امیرکبیر قابل تقدیر است.
وی با اشاره به تغییر نام "مرکز تحقیقات فناوری فضایی" این پژوهشگاه به "مرکز توسعه خدمات فضا پایه" گفت: با این اقدام درصدد تغییر ماموریت این مرکز و توسعه خدمات فضاپایه هستیم.
رییس پژوهشگاه فضایی، رسالت این پژوهشگاه را کمک به توانمندسازی حوزه فضایی کشور دانست و گفت: چشم‌انداز پژوهشگاه تبدیل شدن به قطب توسعه فناوری و خدمات فضاپایه است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه