ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران فیروزکوه در خصوص گسترش پیام‌رسان‌ها گفت: در یک سال گذشته از ۱۳۰ هزار اپلیکیشن ایرانی به ۲۵۰ هزار اپلیکیشن در سال ۹۷ رسیده‌ایم که زیرساخت‌های ارائه شده به این اپلیکیشن‌ها رشد قابل توجهی داشته است و نرخ رشد توسعه پهنای باند داخلی ۳۱۷ درصد بود.
وی افزود: یک جریان خدماتی نرم‌افزاری در لایه شبکه ملی ارتباطات شکل گرفت که هر چند انحصارگری در این لایه بسیار زیاد است و برخی افراد اجازه ورود جوانان در این لایه را نمی‌دهند اما تلاش ما بر این است که این موانع را برطرف کنیم، امروز حوزه کودک و نوجوان آن چنان که باید محتوا و خوراک خود را از تولیدکننده داخلی دریافت نمی‌کند و یا هنرمند داخلی چرخه زندگی‌اش نمی‌چرخد چون اقتصاد بخش متناسب با آن نیست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که از حدود یک ماه گذشته بهره‌برداری از پروژه ارتقا هسته شبکه ملی آغاز شده است، گفت: بر این اساس ظرفیت هسته ملی شبکه اطلاعات ۳ برابر شد، در لایه زیرساخت که وظیفه اصلی وزارت ارتباطات است، نیز از ۵۰ درصد شهرهای ایران که زیر پوشش نسل ۳ و ۴ بوده‌اند امروز به ۱۰۰ درصد پوشش رسیده‌ایم و همه شهرهای ایران به پوشش نسل ۳ و ۴ مجهز هستند.
وی در خصوص امنیت شبکه نیز گفت: ۲۹ سامانه امنیتی در یک سال اخیر راه‌اندازی شده است، که کار حفاظت و پایش از زیرساخت‌هایی که وظیفه حفاظت از آن برعهده وزارت ارتباطات است انجام شده و اقدامات دیگر نیز به صورت یک بسته حمایتی برای کسب و کارهای خدمات اداری و خدمات میزبانی اعلام شده که رایگان است و تقریباً ۹۵ درصد به کسب و کارها تخفیف داده شده که بتواند توزیع محتوای خود را به سمت مخاطب ببرد.
آذری جهرمی سپس با بیان این که وزارت ارتباطات به هیچ عنوان قصد تصدی‌گری ندارد، اضافه کرد: البته در این مسیر آماده همکاری و تعامل هستیم و چند اقدام نیز صورت گرفته که نخستین اقدام در حوزه کودک و نوجوان است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود ۱۳ میلیون کودک و نوجوان در کشور و همچنین آسیب‌پذیر بودن این قشر در برابر تهدیدات مجازی طرح کودک و اینترنت در حال اجرا است، که تاکنون ۱.۵ میلیون نفر به آن پیوسته‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه