پوشیدنی
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۹ آبان

Intel در سال ۲۰۱۴ شرکت Basis را خریداری کرد. Basis که البته کمتر شناخته‌شده بود، ساعت‌های هوشمند بسیار با کیفیتی برای تناسب اندام تولید می‌کرد. خرید Basis به عنوان یکی از تکه‌‌های پازل بزرگ Intel برای ورود به بازار گجت‌های پوشیدنی انجام شد، چراکه Basis در زیرمجموعه‌‌ی NDG یا New Devices Group قرار گرفت. هدف Intel، حضور پررنگ‌تر در بازار گجت‌های پوشیدنی و تبدیل‌شدن به یکی از بازیگران اصلی بازار مذکور و رقابت با شرکت Qualcomm، سازنده‌ی تازه‌ترین نسل از پردازنده‌‌های مدرن گجت‌های هوشمند بود. علاوه بر آن، ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ Intel به سراغ شرکت Recon رفت. این شرکت در زمینه‌ی تولید سیستم نمایشگرهای ورزشی و عینک‌های هوشمند برای دوچرخه‌سواران و اسکی‌بازان فعالیت می‌کند.
با این حال طی تابستان سال جاری، در برنامه‌های گجت‌های پوشیدنی این شرکت شکاف ایجاد شد. در ماه ژوئن، با وجود آنکه مشکل گرم شدن ساعت‌های هوشمند Basis Peak این شرکت شامل تقریبا ۰/۲ درصد از کاربران می‌شد، اما Intel تمام نسخه‌های عرضه‌شده را فراخوانی کرد و به جای تعویض، اقدام به توقف فروش این گجت نمود. Intel همچنین به پشتیبانی نرم‌افزاری Peak  که شامل ارائه‌ی سرویس رایانش‌ابری نیز می‌شد، پایان داد.
در آن زمان، این یک شکست بزرگ در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی Intel به حساب می‌آمد. پس از آنکه شرکت مذکور Basis را تصاحب کرد، غیر از Titanium که نسخه‌ی پیشرفته‌‌ی نرم‌افزار Peak است، نمی‌توان محصول دیگری را مشاهده کرد که توسط این شرکت زیر نظر Intel راهی بازار شده باشد.
حال شنیده‌ها حاکی از آن است که Intel درصدد کنار کشیدن از این حوزه و توقف سرمایه‌گذاری روی گجت‌های پوشیدنی است. در صورت به واقعیت پیوستن این موضوع، باید شاهد تعدیل نیروی گسترده‌ی Intel در بخش NDG باشیم.

برچسب هاIntel
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

همکاری Intel و Amazon جهت تولید محصولات هوشمند خانگی