ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۷ تير

به گزارش مهر، در مراسم اختتامیه گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های حوزه فضایی با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم نامه سه جانبه به امضای علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مرتضی براری معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی و حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران رسید.
این تفاهم‌نامه به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری‌های سازنده برای حمایت از توسعه و تجاری سازی فناوری‌ها، کاربردها و خدمات فضاپایه و صنایع وابسته در راستای توسعه محصولات و خدمات مورد نیاز و تعمیق سطح فناوری کشور منعقد شد.
از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه، تقویت ارتباط ذی‌نفعان زیست بوم نوآوری فضایی و ایجاد شبکه و خوشه فناورانه و نوآورانه، به ویژه با مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌های بلوغ یافته و شرکت‌های کوچک و متوسط فناور و دانش‌بنیان است.
در مفاد این تفاهم‌نامه، بر همکاری در زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه و تجاری سازی فناوری ها و خدمات فضاپایه و صنایع وابسته، به ویژه از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی موجود یا ایجاد صندوق‌های جدید با مشارکت سایر شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه فضایی تاکید شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه