تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۵ دي

پس از اینکه در نمایشگاه سال قبل، MicroLED 4K با نام The Wall معرفی شد، حالا سامسونگ با تلویزیون کوچک‌تری برگشته است. تلویزیون ۷۵ اینچی 4K که تناسب بیشتری با اتاق نشیمن دارد. محصول جدید از فناوری MicroLED موجود در The Wall استفاده می‌کند، ترکیبی از موزاییک‌های مجزا از MicroLEDها، که دارای میلیون‌ها چیپ LED میکروسکوپی غیر ارگانیک قرمز، سبز، و آبی هستند که نور درخشانی را برای تولید رنگ‌های روشن بر روی نمایشگر می‌تابانند. از آنجایی که در این تلویزیون‌ها نیازی به نور پس‌زمینه نیست، نمایشگرهای MicroLED فوق‌العاده نازک هستند.
اما تقاضای زیاد MicroLED به خاطر کیفیت تصویر آن است که با OLED رقابت می‌کند، از طرفی این فناوری مشکل غیر منتظره‌ای در استفاده از اجزا ارگانیک ندارد، این چیزی است که O در فناوری OLED با آن مواجه است. از لحاظ تئوری، احتمالا MicroLED رنگ مشکی عمیق‌تری را ارائه می‌دهد، چرا‌که تمام LEDهای میکروسکوپی آن قابلیت خاموش شدن به طور جداگانه را دارند. بهترین روشنایی و بازه‌ی رنگ HDR گسترده، بدون مشکل burn-in و طول عمر طولانی‌تری نسبت به OLED از دیگر خصوصیات تلویزیون جدید هستند.
سامسونگ هنوز جزئیات عرضه‌ی خاصی یا قیمتی برای تلویزیون ۷۵ اینچی MicroLED اعلام نکرده، اما این محصول مطمئنا قیمتی ارزان‌تر نخواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه