ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير

به گزارش ایسنا، معاون وزیر ارتباطات از سفارش ۱۰۰ میلیاردی ذخیره‌ساز(STORAGE) از دانشگاه شریف خبر داد تا به واسطه‌ی آن صنعت تولید انواع ذخیره‌ساز در کشور گسترش پیدا کند.
نشست خبری سازمان فناوری اطلاعات با موضوع معرفی زنجیره‌ی حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید کسب‌وکارهای حوزه‌ی ICT با حضور نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، و حسین صمیمی، دبیر کمیسیون وام وجوه اداره شده برگزار شد.
به گزارش ایسنا، نصرالله جهانگرد در این نشست با اشاره به زنجیره‌ی حمایت از تولید داخل، اظهار کرد: مصوبه‌ای با حمایت وزیر ارتباطات در بعد حمایت‌های مالی به استان‌ها اعلام شد که شامل دریافت منابع از وام وجوه اداره شده (seed money) تا تامین مالی شرکت‌هایی که قرارداد می‌بندند و حتی کمک مالی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر در استان‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۰۰ شتاب‌دهنده و تعداد کمتری سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر شکل گرفته است که برای توسعه احتیاج به تقویت دارند. طبق آیین‌نامه، از محل وام وجوه اداره شده تا ۵۰ درصد سرمایه‌ی شرکت‌ها به آن‌ها وام با بهره‌ی پایین داده می‌شود. همچنین شرکت‌های نوآور استانی مورد حمایت قرار می‌گیرند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیوست فناوری در راستای حمایت از تولید داخل، اظهار کرد: طی سه سال اخیر ابتدا پیوست فناوری تدوین شد. با تایید و اعلام ستاد اقتصاد مقاومتی، زمینه‌هایی که برای جذب دانش و تکنولوژی و استفاده از سرمایه‌ی تخصصی نیروهای داخلی است را تهیه کردیم.
جهانگرد با اشاره به مصوبه‌ی ۱۶۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، بیان کرد: طبق این مصوبه فهرست ۱۹ قلم کالای تولید داخل به تصویب هیات وزیران رسیده و برای خرید حتما باید از این محصولات استفاده شود. در پیوست فناوری سفارش خرید محصول داخلی و میزان مشارکت دستگاه‌های داخلی مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: برای مثال در حال حاضر سفارش ذخیره‌ساز(STORAGE) از دانشگاه شریف انجام می‌شود و ما سفارشی ۱۰۰ میلیاردی داشتیم که به واسطه‌ی آن صنعت تولید انواع ذخیره‌ساز در کشور گسترش پیدا کند. این محصول جزء نیازهای اساسی شبکه‌های امروز و آینده‌ی کشور است و در شبکه‌ها و مراکز کامپیوتری یک کالای اساسی محسوب می‌شود. همچنین اپراتورها در خریدهای خود کنترل می‌شوند که مصوبه‌ی ۱۶۳ را رعایت کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه