موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۹ تير

سامسونگ پیش تر اعلام کرده بود که Samsung Pay یکی از ویژگی های اصلی گوشی گلکسی اس 6 خواهد بود، اما حالا با گذشت تقریباً شش ماه از معرفی این گوشی، هنوز خبری از ارائه سرویس پرداخت سامسونگ نیست.
خوشبختانه این شرکت سرویس Samsung Pay را برای یک دوره آزمایشی در کشور کره ارائه خواهد کرد اما راه اندازی عمومی آن در پاییز انجام خواهد شد.
اپل Apple Pay را در آمریکا راه اندازی کرده و بزودی در اروپا نیز آن را ارائه خواهد کرد، از طرفی دیگر گوگل نیز در ماه های آینده سرویس والت خود را با Android Pay جایگزین خواهد کرد. بنابراین سامسونگ ممکن است با ارائه دیرهنگام سرویس پرداخت موبایل خود عقب تر از دو رقیب قدرتمندش قرار بگیرد.
یکی از مشکلات سامسونگ این است که کاربران در حال حاضر بطور کلی نمی دانند سامسونگ پی چگونه کار می کند و چه امکاناتی دارد و اگر از این موضوعات مطلع شوند نیز ممکن است تمایلی برای صبر کردن و استفاده از این سرویس در برابر سرویس های رقیب نداشته باشند. البته سامسونگ در ماه مارس در یک پست بلاگ اطلاعاتی در رابطه با نحوه کار سرویس پرداختش ارائه کرد بود.
اما در ویدیویی که اخیراً توسط Times of India منتشر شده می توان نحوه استفاده از این سرویس برای پرداخت در یک شرایط واقعی را دید. خوشبختانه همانطور که در ویدیو دیده می شود استفاده از این سرویس بر روی گوشی های گلکسی به سادگی استفاده از کارت های اعتباری می باشد. با کشیدن انگشت خود از دکمه هوم به سمت بالا می توانید لیستی از کارت های ذخیره شده را مشاهده و انتخاب کنید. سپس هویت شما با سنسور تشخیص اثر انگشت موجود در دکمه هوم تایید و باید گوشی خود را در مقابل کارت خوان یا ماژول NFC نگه دارید.
سازگاری با NFC علاوه بر پشتیبانی از کارت خوان های معمولی برگ برنده ای است که سامسونگ در سرویس پرداخت خود دارد و رقبایش از آن بی بهره هستند.
سامسونگ پیش تر با پرداخت 250 میلیون دلار شرکت LoopPay را تصاحب کرد که یک کمپانی آمریکایی بوده و تکنولوژی موجود در گلکسی اس 6 برای سازگاری با کارت خوان های مغناطیسی معمولی را توسعه داده است.
انتظار می رود سامسونگ در پاییز سرویس پرداخت موبایل خودش را در کره جنوبی و آمریکا عرضه کند. گفته می شود سامسونگ قصد دارد مراسم باشکوهی را برای معرفی Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge+ در ماه آگوست برگزار کند و به همین دلیل احتمالاً در جریان این مراسم شاهد اطلاعات بیشتری از سرویس پرداخت این شرکت نیز خواهیم بود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
ali
۳:۴۴ - ۱۳۹۵ جمعه ۶ اسفند
سامسونگ پی در ایران کاربرد داره و اصلا به درد میخوره ، میشه ازش تو ایران استفاده کرد
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نسخه دو سیم کارتNote 5 احتمالاً از MicroSD پشتیبانی خواهد کرد