گوناگون
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد

شفق قطبی پدیده ای طبیعی است که هر کسی شانس دیدن آن را ندارد، به خصوص اینکه این نوع پدیده ها معمولاً در نقاط دوردست و غیرقابل دسترسی اتفاق می افتند. اما یکی از مزیت های فضانورد بودن داشتن دیدی جامع و از بالا به تمامی پدیده هایی که اتفاق می افتند، است. دیدی که اسکات کلی، فضانورد ناسا نیز از آن برخوردار بوده است.
کلی که در ایستگاه فضایی بین المللی بوده و با سرعت تقریباً 27358 کیلومتر بر ساعت از روی این شفق شمالی عبور کرد، تلاش کرد از این پدیده شگفت انگیز ویدیویی را ضبط کند. چیزی که ویدیوی کلی را خاص می کند، نمایش تغییرات رنگ نور در این پدیده است که تجربه ای جادویی را ارائه می دهد.
ما متوجه شدیم که حتی اگر این پدیده را در زمین مشاهده کرده باشید باز هم تماشای آن از بالای زمین تجربه ای کاملاً متفاوت است که قطعاً نصیب تعداد معدودی از افراد می شود.
کلی در حال حاضر با همکاری ناسا مشغول انجام یک ماموریت طولانی در ایستگاه فضایی بین المللی است. طبق برنامه آنها باید به مدت 342 روز در این ایستگاه باقی بمانند که در حال حاضر نیمی از آن سپری شده است. وی به همراه فضانورد روسی، میخائیل کورنینکو احتمالاً بهار آینده به زمین باز خواهند گشت.

برچسب هاFootageAstronaut
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حذف عبارت جستجو شده در ویندوز