موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۶:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۶ تير

 
به گزارش  وبلاگ ترند میکرو، ویروس جدید Godless سبب آسیب به گوشی های اندروید هوشمند در سراسر جهان،شده است.
کد های مخرب این ویروس با دانلود برنامه های کاربردی از  Google Play و سایر اندروید مارکت ها بر روی گوشی نصب خواهد شد.

گوشی های در خطر

کارشناسان می گویند، که این ویروس برای دستگاه های در حال اجرا بر روی سیستم عامل اندروید 5.1 Lollipop و نسخه های پایین تر مشکلاتی ایجاد  خواهد کرد.
این به این معنی است که نرم افزار مخرب به 90٪ از گوشی های در حال اجرا بر روی این سیستم عامل آسیب می رساند. در حال حاضر 850 هزار دستگاه به این ویروس آلوده شده اند.
Godless  ممکن است در  از جمله بازی و ابزار های پرکاربرد و وایفای  پنهان شده باشد برای مثال کارشناسان با نصب برنامه چراغ قوه Summer Flashlight این ویروس را پیدا کردند.
این ویروس ابتدا گوشی را روت می کند سپس کنترل نرم افزار را مانند تروجان ها بدست می گیرد.
گادلس به سازندگان خود این امکان را می دهد که کاربران خود را از راه دور کنترل کنند و با جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربران و نصب نرم افزار های مورد نظرشان  به اهداف خود دست یابند.
به گفته کارشناسان نسخه قدیمی این ویروس به صورت پنهان سبب تغییرات اطلاعات کاربری صاحب گوشی می شد اما نسخه جدید با دور زدن حفاظت های امنیتی گوشی تمامی اطلاعات را به سازندگان انتقال خواهد داد . تنها راه از بین بردن ویروس نصب آنتی ویروس جدید بر روی گوشی است. در گذشته از کاربران خواسته می شد برای امنیت بیشتر گوشی هایشان نم افزار های مورد نیاز را حدالامکان از گوگل پلی دانلود کنند اما با وجود ویروس جدید گادلس دیگر به گوگل پلی هم نمی توان به طور کامل اطمینان داشت.

برچسب هاLollipopGodlessAndroid
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آخرین تعداد توزیع اندروید منتشر شد ، Lollipop حالا بر روی 21 درصد همه ی دستگاه ها وجود دارد .