گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲۳ خرداد

به گزارش دیجیاتو، توییتر ده‌ها هزار حساب کاربری وابسته به دولت‌های چین، روسیه و ترکیه را به دلیل پخش اخبار جعلی و نقض قوانین این شبکه اجتماعی حذف کرد.
این شبکه اجتماعی با انتشار پستی در وبلاگ این شرکت از حذف همیشگی ۳۲ هزار و ۲۴۲ حساب کاربری خبر داد که دولت‌های خارجی از آن‌ها برای پخش اخبار جعلی استفاده می‌کرده‌اند. توییتر می‌گوید از این تعداد، ۲۳ هزار و ۷۵۰ پروفایل مربوط به «شبکه مرکزی» کمپین تبلیغاتی دولت چین بوده‌اند.
توییتر همچنین ۱۵۰ هزار اکانت «تقویت کننده» وابسته به دولت چین را نیز شناسایی کرده که برای افزایش فالوورهای اکانت‌های اصلی به کار گرفته می شده‌اند. توییتر این پروفایل‌ها را به خاطر «نداشتن یا ناچیز بودن تعداد دنبال کنندگان» پاک نکرده است.
شبکه اجتماعی یاد شده در بیانیه خود می‌نویسد: «این شبکه درگیر طیفی از فعالیت‌های حقه بازی و سازمان دهی شده بوده است. آن‌ها اخبار فریب دهنده در مورد مسائل سیاسی هنگ کنگ پخش می‌کردند.»
توییتر هزار و صد اکانت مرتبط با یک کمپین تبلیغاتی وابسته به دولت روسیه که از آن‌ها برای پخش اخبار جعلی استفاده می‌شده را شناسایی و حذف کرده است. به گفته این شبکه اجتماعی از پروفایل‌ها برای «تبلیغ در مورد حزب سیاسی روسیه واحد و حمله به احزاب سیاسی مخالف» استفاده می‌شده است.
توییتر همچنین ۷ هزار و ۳۴۰ «حساب کاربری جعلی و هک شده» مرتبط با دولت ترکیه را نیز حذف کرده که «برای پخش اخبار به نفع حزب عدالت و توسعه و پشتیبانی از رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه» استفاده می‌شده‌اند. حساب‌های کاربری یاد شده علاوه بر فعالیت‌های سیاسی، در مورد ارزهای دیجیتال نیز دروغ پراکنی می‌کرده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه