تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد

تصور کنید بعد از یک روز کاری خسته کننده به خانه آمده اید و قصد دارید برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان را تماشا کنید. چه می شد اگر برای اینکار نیازی به در دست گرفتن کنترل تلویزیون نداشتید؟ قطعاً این موضوع یکی از رویاهای افراد تنبل می باشد و ظاهراً کمپانی BBC با همکاری یک شرکت انگلیسی دیگر با نام This Place قصد دارند آن را به حقیقت تبدیل کنند!


این دو شرکت یک هدست ویژه تولید کرده اند که به کاربر اجازه می دهد یکی از ویدیوهای بی بی سی را در سرویس iPlayer و صرفاً با استفاده از امواج مغزی اجرا کنند.
مسئول ارشد بخش توسعه تجارت دیجیتال BBC می گوید، از 10 نفری که این اپلیکیشن را تست کرده اند، با موفقیت توانستند این ویدیو را تنها از طریق ذهن خود اجرا کنند. وی اضافه می کند: بی بی سی همواره در تلاش است تا محتوای مختلف را با آسانی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد و این تکنولوژی به آن دسته از کاربرانی که دارای محدودیت هایی هستند، کمک خواهد کرد.
وی در مورد این ابزار می گوید:
"این هدست که توانایی خواندن امواج مغزی الکتروانسفالوگرافی یا بطور مختصر EEG را دارد، از سنسوری کوچک بهره می برد که بر روی پیشانی و گوش کاربر قرار می گیرد.
این سنسورها میزان فعالیت الکتریکی مغز را اندازه گیری می کنند. در اپلیکیشن تستی که در این آزمایش استفاده شد، کاربر می توانست انتخاب کند که قصد استفاده از مکانیزم کنترل مغز "تمرکز" یا "مدیتیشن" را دارد. سپس هدست و اپلیکیشن در یک نوار (مشابه نوار کم و زیاد کردن صدا) میزان تمرکز یا مدیتیشن را بر روی نمایشگر نشان می داد.
زمانی که میزان تمرکز یا مدیتیشن به اندازه قابل قبولی می رسید، یک فرمان به تبلت ارسال می شد تا BBC iPlayer را اجرا کند."

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا نور آبی ساطع شده از موبایل شما را شبها بیدار نگه میدارد؟ آیا این نور بر مقدار خواب و کیفیت آن تاثیرگذار است؟