کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت

SiFive مستقر در سان‌فرانسیسکو در حال انجام ماموریتی برای آزاد کردن دسترسی به طراحی تراشه‌های سیلیکونی سفارشی است. بنیانگذاران شرکت، RISC-V را اختراع کرده‌اند که یک معماری از مجموعه دستورالعمل‌های رایگان و باز برای ریزپردازنده‌های مدرن است. آن شامل همه‌ی دستورالعمل‌های نرم‌افزاری برای برنامه‌ریزی هر ریزپردازنده ای بر اساس معماری RISC-V است.
تاکنون 60 شرکت در بنیاد RISC-V عضو شده‌اند. از جمله‌ی آن می‌توان به Google، IBM، Microsoft، Samsung و NVIDIA اشاره کرد. SiFive توانستهCoreplex IP خود را توسعه داده است که دیگر شرکت‌ها می‌توانند در حین اینکه پردازنده‌های خود را طراحی می‌کنند و آن را بر اساس RISC-V می‌سنجند، مجوز هم بگیرند. شرکای تجاری دانشگاه Osage و سرمایه‌گذار موجود Sutter Hill در این دور از سرمایه‌گذاری مشارکت داشتند. این بودجه‌ی جدید، سرمایه‌ی کلی در حدود ۱۳/۵ میلیون دلار را برای SiFive به همراه داشت.
به جز شرکت SiFive تنها Intel و ARM دارای ISA (instruction set architecture) متعلق به خود هستند. اما سیاست شرکت بدین شکل است که به جای اینکه تنها یک شرکت دارنده‌ی ISA باشد، سازندگان RISC-V آن را به صورت رایگان و آزاد برای استفاده‌ی عموم قرار داده‌اند. اما روش آن‌ها برای کسب درآمد از این راه چیزی شبیه به حوزه‌ی شرکت RedHat Enterprise است؛ از طریق پشتیبانی و سفارشی‌سازی.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه