ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۵ ارديبهشت

به گزارش Itmen، از اواخر سال ۹۲ که نمایندگان مجلس موافقت کردند هر واحد شغلی اظهارنامه مالیاتی خود را تا خردادماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل تحویل دهد، ماه خرداد بین فعالان اقتصادی به «ماه مالیات» معروف شد. هر سال فعالان صنوف مختلف از ابتدای اردیبهشت ماه خود را برای ارایه اظهارنامه‎‌های مالیاتی آماده می‎‌کنند، اما همواره اختلاف نظرهای بسیاری میان متولیان مالیات و فعالان صنفی به وجود می‎‌آید که اوج آن در مالیات بر ارزش افزوده نمایان است. به طوری که اکنون بسیاری از فعالان اقتصادی به دلیل تغییر در قوانین مالیات ارزش افزوده و ناآگاهی دچار گرفتاری‌‎های مالیاتی شده‌‎اند که کسب و کارشان را به شدت مختل کرده است.
هر چند، چند سالی است که مشاوران مالیاتی به کمک فعالان اقتصادی آمده‌اند تا آن‌ها را نسبت به هرگونه تغییر در قوانین مالیاتی آشنا کنند، اما با این وجود کماکان بسیاری از فعالان صنفی به خصوص در صنف رایانه، ضرورت بهره‌‎مندی و استفاده از نظرات مشاوران مالیاتی را باور نداشته و به همین دلیل در رابطه با بحث پرداخت مالیات به ویژه عوارض مالیات بر ارزش افزوده دچار جریمه‎‏‌های سنگینی شده‎‌اند.
به گفته مشاوران مالیاتی، نکات ریز بسیاری در امر مالیات به خصوص اظهارنامه مالیاتی، مالیات و عوارض بر ارزش افزوده و صندوق مکانیزه فروش وجود دارد که اعضای صنف رایانه نسبت به آن بی‌اطلاع و بی‌تفاوت هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه