ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

به گزارش ایبِنا، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با تشریح جزییات ارز رمزنگار ایران و پشتوانه آن اعلام کرد که رمز ارز ملی برای تبادلات مالی در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار می‌گیرد.
ید ابوطالب نجفی درباره‌ی رمز ارز ملی گفت: رمزارز ملی توسط شرکت خدمات انفورماتیک و به درخواست بانک مرکزی جهت استفاده از فناوری‌های نوین در توسعه‌ی خدمات نظام بانکی کشور طراحی و توسعه داده شده است. رمزارز ملی توسط بانک مرکزی صادر می‌شود و قابلیت آن‌ را دارد که در یک بستر توزیع شده و فرد به فرد بدون هیچ نهاد واسطی جا به جا شود. هدف از توسعه‌ی این زیرساخت، امکان‌سنجی و ارزیابی قابلیت‌های فناوری زنجیره‌بلوک و رمزارزها در توسعه‌ی خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور در سطوح بین بانکی و بانکداری خرد است.
مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک ادامه داد: شرکت خدمات انفورماتیک زیرساخت زنجیره‌ی بلوک شبکه‌ی بانکی را طراحی و تولید کرده که رمزارز ملی یکی از کاربردهایی است که بر روی این زیرساخت توسعه داده شده است؛ در حال حاضر این رمز ارز در مراحل بررسی آزمایشی قرار دارد و پس از اخد تایید بانک مرکزی قابل استفاده در سیستم بانکی کشور خواهد بود؛ در فاز اول، زیرساخت زنجیره‌ی بلوک بانکی و رمزارز ملی در اختیار بانک‌های تجاری کشور قرار می‌گیرد تا از آن به عنوان توکن و ابزار پرداخت در تبادلات و تسویه بانکی استفاده کنند.
نجفی افزود: در بحث رمزارزهای ملی، مسئله‌ی پشتوانه اهمیت بسیار زیادی دارد و برای پشتوانه رمزارز ملی ایران، پول ملی کشور یعنی ریال انتخاب شده است. بدین معنا که به ازای صدور هر واحد رمزارز ملی، معادل ریالی آن در حساب بانک مرکزی مسدود خواهد شد و بنابراین صدور آن به هیچ وجه منجر به خلق نقدینگی نمی‌شود. از سویی دیگر این رمز ارز در بستر زنجیره‌ی بلوک خصوصی صادر می‌شود و برخلاف رمزارزهای جهان‌روا همانند بیت‌کوین، قابلیت استخراج آن (Mining) وجود ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه