ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران: امیر ناظمی در سمینار بستر ملی داده‌های باز و کاربردی با اشاره به اسناد بالادستی هیات وزیران مصوبه سال ۱۳۹۵ گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران همکاری گسترده خود با سایر دستگاه‌ها را با هدف فرهنگ‌سازی به اشتراک‌گذاری داده‌های باز و کاربردی در راستای پیشبرد اهداف دولت الکترونیک آغاز کرده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران قابل دسترس بودن را از مهم‌ترین ویژگی داه‌های باز برشمرد و گفت: امیدواریم امکانی فراهم شود که این اطلاعات با اصول و قواعد یکسان برای همه مردم از جمله  دولت‌ها، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و مردم قابل استفاده باشد چراکه تولیدکنندگان و ذینفعان داده باز این اقشار هستند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد مشاغل جدید را از مزایای داده باز برشمرد و گفت: تاثیرگذاری در رشد اقتصادی بخش خصوصی و صنعت و همچنین کاهش هزینه‌ها با جلوگیری از تولید داده‌های تکراری و افزایش شفافیت از دیگر مزیت‌های به اشتراک‌گذاری داده است.
امیر ناظمی در ادامه با بیان اینکه داده باز صرفا متعلق به دولت نیست گفت: هر شهروند می‌تواند آن را به دیگران به اشتراک بگذارد و داده باز فرآیندی مستمر است و هیچ نقطه پایانی برای آن متصور نیست و ما اکنون در ابتدای مسیر هستیم و فاصله زیادی با نقطه کمال داریم اما با عزم راسخ و همکاری و تبادل اطلاعات می‌توانیم به آن جایگاه مطلوب دست یابیم.
امیر ناظمی انحصار و حبس اطلاعات را آفت داده باز دانست و افزود: قدرت در به اشتراک گذاشتن داده است و انحصار زدایی و شکستن قالب ذهنی از مهم‌ترین ابزار موفیقت در تحول بنیادی و زیر بنای دولت الکترونیک و پشتیبان حقوق شهروندی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه