ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۷ شهريور

معاون وزیر ارتباطات، افتتاح پروژه رینگ فیبر نوری جزایر خلیج فارس یکی از اجزای مهم شبکه ملی اطلاعات است.
حمید فتاحی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در آیین افتتاح پروژه رینگ فیبر نوری جزایر قشم، کیش و خارک با بیان این مطلب گفت: با افتتاح این پروژه بحث پایداری، حفظ و ارتقای ارتباطات میان جزایر و سرزمین اصلی تقویت خواهد شد.
وی افزود: تکالیفی که برای وزارت ارتباطات در موضوع مهم شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده است، بحث برقراری ارتباطات پایدار به خصوص در مناطقی است که از بعد فاصله دارای امکانات کمتری هستند در چهارچوب عدالت ارتباطی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.
فتاحی ادامه داد: روزی که در دفتر آقای آذری جهرمی مشغول برنامه‌ریزی این پروژه‌ها بودیم، ایشان عنوان کردند برای این پروژه یک شعار در نظر بگیرید و خودشان پیشنهاد کردند، اتصال پاره‌های تن وطن به سرزمین اصلی شعار این پروژه باشد که انتخاب این شعار انگیزه‌ای برای همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت شد با این نگاه که ما تکه‌هایی از وطن را داریم به سرزمین اصلی متصل می‌کنیم.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این پروژه اجرای فیبر نوری دریایی با اتکا با دانش و توان شرکت‌های داخلی بود و توانستیم پکیج کامل طراحی و اجرای مسیرهای دریایی را توسط شرکت‌های داخلی اجرا کنیم.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خاتمه گفت: ما اینجا متوقف نخواهیم شد و در نظر داریم با این دانشی که ایجاد شده و با این حرکت و همدلی، ارتباطات جزایر را بیش از پیش پایدار کنیم و مهمتر از آن با همکاری که با شرکت صنایع قطعات الکترونیکی آغاز شده به دنبال ایجاد بازارهای منطقه‌ای و صادرات خدمات در حوزه ایجاد مسیرهای فیبرنوری دریایی هستیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه