نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي

خالق و رهبر زبان برنامه‌نویسی Swift، آقای Chris Lattner اعلام کرد، تا آخر این ماه شرکت را به قصد پیوستن به شرکت Tesla ترک می‌کند. گفتنی است او که سابقا سرپرستی تیم‌هایی همانند Xcode، Swift و برخی ابزارهای دیگر در ارتباط با توسعه‌ی Apple را در کارنامه‌اش دارد، قرار است در سمت مدیر تیم مهندسی Autopilot شرکت Tesla به فعالیت بپردازد. شایان ذکر است، Ted Kremenek که در حال حاضر مدیر ارشد واحد Languages and Runtimes شرکت Apple می‌باشد، به عنوان مدیر پروژه‌ی زبان برنامه‌نویسی Swift وظایف او را بر عهده خواهد گرفت. وی اظهار داشت درصدد است به دنبال فرصت‌های بهتر در جای دیگری باشد و انتظار ندارد استعفایش روی عملیات روزانه‌ی تیم Swift اثر بگذارد و یادآوری کرده که توسعه‌ی Swift Playgrounds برای iPad که در ماه سپتامبر در App Store عرضه می‌شود، تحت مدیریت Kremenek ادامه خواهد یافت.
همانطور که می‌دانید، در سال ۲۰۱۴ زبان برنامه‌نویسی متن‌باز Swift برای پلتفرم‌های نرم افزاری Apple معرفی گردید. Swift زبان برنامه‌نویسی چند شیوه‌ای متن‌باز و از نوع کامپایلری است که برای توسعهٔ iOS، macOS، watchOS و tvOS توسط شرکت Apple ساخته‌شده است و برای تعامل با حجم عظیمی از کدهای Objective-C محصولات Apple طراحی شده و توسط کامپایلر LLVM که درون برنامهٔ Xcode قرار دارد، ساخته می‌شود و سپس از runtime زبان Objective-C بهره می‌برد.
گفتنی است، قبل از ورود به شرکتApple، آقای Lattner کار خود را با سرپرستی و مدیریت پروژه‌های مهمی چون زیرساخت کامپایلر LLVM و دیگر ابزارهای توسعه‌ی نرم‌افزار آغاز نمود. وی توسعه‌ی Swift را از سال ۲۰۱۰ شروع کرد.

برچسب هاTeslaSwiftApple
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بهترین اپلیکیشن ها و بازی های ایفون در سال 2014