گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

دانشمندان در زمینه‌ی علم ژنتیک به خواص جدید و درمانی از برگ گیاه چای دست‌ یافته‌اند. به نظر می‌رسد این نوشیدنی محبوب در میان انسانهای کره‌ی زمین، ساختار DNA را تحت تاثیر قرار می دهد و به این وسیله فرد را از ابتلا به بسیاری از سرطان ها محافظت خواهد کرد.
تخریب محیط زیست، بالا رفتن عادات بد غذایی و کم تحرکی افراد در نسل های اخیر، سبب شده تا انسان ها به بیماری های کمیابی دچار شوند. به گفته‌ی این محققان استعداد ژنتیک افراد نسبت به تغییرات بسیار بالاست و به شدت تحت تاثیر کیفیت زندگی افراد قرار خواهد گرفت.
دانشمندان دریافته‌اند مواد موجود در چای می‌تواند در بازسازی DNA فرد تاثیر گذار باشد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های ارثی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی را به حداقل برساند. به عنوان مثال تجربه ثابت کرده است، زنان با نوشیدن چای به طور منظم، سبب ایجاد تغییراتی بر روی 30 ژن عامل بر روی متابولیسم استروژن، تاثیرات مثبتی ایجاد خواهند کرد. علاوه بر این سلول های سرطانی نیز با مواد موجود در برگ چای، از بین خواهند رفت. متاسفانه این تحقیقان نشان می‌دهد تاثیرات چای در مردان کمتر از زنان می‌باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه