تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

متخصصان با انجام یک سری آزمایشات و تجزیه و تحلیل آن ها، به بررسی مزایا و معایب هدست های VR در مواجهه با رویداد های معمولی زندگی افراد پرداخته اند. در سال های اخیر، فناوری کامپیوتر در جهان به رشد چشمگیری دست یافته است و متخصصین توانسته اند دستگاه های جدیدی را با استفاده از این تکنولوژی ها توسعه دهند.
برخی از شرکت های اینترنتی در حال حاضر آماده ی ارائه ی دستگاه هایی خاص از جمله هدست های واقعیت مجازی به مشتریان خود هستند. با کمک این ابزار، هر کس قادر به دیدن جهان هستی با چشم خود خواهد بود، اما تصاویر در فرمتی متفاوت خواهد بود. افراد زیادی هم اکنون از این ابزار استفاده می کنند.
یکی از دلایلی که خریداران این گونه ابزار را بسیار خوشحال خواهد کرد امکان سفر به سراسر جهان بدون داشتن مدارک و یا حتی پول است. حا اگر فرض کنیم افراد بیشتری وقت خود را برای استفاده از کامپیوتر و یا کنسول های خود با استفاده از این عینک ها صرف کنند، جذابیت چشمگیر این ابزار اجازه ی معاشرت و دوست یابی را به آنان نخواهد داد و در نتیجه دامنه ی ارتباطات آنها روز به روز کمتر خواهد شد و از طرفی احساسات بشری به سردی گرایش پیدا خواهد کرد. به گفته ی این دانشمندان ادامه ی توسعه ی چنین دستگاه هایی به ضرر جامعه ی بشری خواهد بود، زیرا تمایل جوانان به ازدواج و فرزندآوری به صورت محسوسی پایین خواهد آمد و بقای بشر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه