کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

Business Insider گزارش می‌دهد در ماه آوریل ۲۰۱۷، اپل از گروهی از توسعه‌دهندگان برنامه دعوت کرده بود در جلسه‌ی محرمانه‌ای در نیویورک شرکت کنند و از آن‌ها خواسته بود فروش اپلیکیشن‌ها با قیمت پایین را متوقف کنند و اجاره‌ی برنامه هاشان را از طریق اشتراک در دسترس مصرف‌کننده قرار دهند. در گزارش آمده، در این تغییر کاربران برای برنامه‌ها هزینه می‌پردازند؛ "به طور منظم، کاربران برای دسترسی به یک برنامه‌ی مشخص به توسعه‌دهنده‌ای که آن را ارائه می‌دهد، پول پرداخت می‌کنند."
App Store در بین بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای فروشگاهی موفق در یک دهه‌ی گذشته بوده است و موجب رشد سریع صنعت توسعه‌ی نرم‌افزارهای موبایلی نوظهور شده است. با وجود عرضه‌ی اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی با قیمت پایین، فروشگاه اپل سال‌ها است نزدیک به دو برابر درآمد Play Store به دست می‌آورد، این در حالی است که اپل ۷۰ درصد سهم فروش را به توسعه‌دهندگان می‌دهد.
با این حال و مبتنی بر این گزارش، اپل توسعه‌دهندگان را وا داشته خرید یکباره‌ی اپلیکیشن‌ها را با تکرار دریافت حق اشتراک استفاده از آن برنامه جابه‌جا کند. جدای از پر کردن حساب‌های بانکی شخصی، اپل از توسعه‌دهندگان می‌خواهد تا "مدل‌های کسب‌وکار پایدار ایجاد کنند و آن را با فروش نرم‌افزارهای با کیفیت تنها برای چند دلار یا درآمدزایی از طریق تبلیغات" جایگزین کنند.
اما چالش‌هایی بر سر راه این تغییرات وجود دارد، از جمله‌ی آن‌ها این است که بسیاری از خرید اپلیکیشن کاربران، ابزارهایی هستند که آن‌ها را به صورت متناوب استفاده می‌کنند، بنابراین کاربر تمایلی نه به پرداخت هزینه‌ی بالاتر و نه برای حفظ به‌روزرسانی‌های ابزارها دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه