تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۲ تير

امکانات جدید زیادی در iOS 10 موجود است، به خصوص در ارتباط با اپلیکیشن پیام رسان آن. در این گزارش برخی از این ویژگی ها را به شما نشان خواهیم داد. و چه راهی بهتر از نشان دادن آن با تصاویر GIF است؟ پس ادامه گزارش را بخوانید.

1- صفحه قفل جدید:

صفحه قفل در iOS 10 یک شکل تازه به خود گرفته است. اول از همه این که وقتی گوشی را به صورت خود نزدیک می کنید، صفحه روشن می شود. پس دیگر نیازی به لمس دکمه کناری برای دیدن صفحه نیست. دوم این که نوتیفیکیشن ها به شیوه ای ملموس تر نشان داده می شوند. با لغزاندن صفحه به راست می توانید ویجت های امروزتان را ببینید. با لغزاندن صفحه به چپ دوربین را می توانید باز کنید.

2- لمس سه بعدی در میانبرهای مرکز کنترل:

مرکز کنترل یک راه ساده برای دسترسی به دوربین، چراغ قوه و تایمر گوشی است. هم اکنون لمس سه بعدی برای آن ها نیز کار می کند. اگر گوشی آیفون 6 داشته باشید، با سختتر فشردن آیکون ها گزینه های بیشتری را در برابر خود می بینید. مثلاً در ارتباط با چراغ قوه، می توانید شدت نور را تنظیم کنید؛ یا برای ماشین حساب آخرین نتیجه محاسبات را کپی نمایید.

3- نوتیفیکیشن های جدید و غنی تر

نوتیفیکیشن ها در این نسخه از سیستم عامل، شکل جدید پیدا کرده اند. حباب ها بزرگتر شده و از یکدیگر جدا شده اند.  در گذشته با لغزاندن صفحه به پایین می توانستید پاسخ یک پیام را به سرعت بدهید. اما اگر پیام دیرتر می رسید دیگر این کار ممکن نبود. در حال حاضر می توانید با فشار دادن بیشتر بر روی صفحه، به سرعت پاسخ پیام ها را بدهید.

4- استیکرهای پیام ها

تعداد زیادی ابزار جدید به برنامه پیام رسان اضافه شده است. یکی از جالب ترین بخش های اضافه شده پیام های iMessage است. جذاب ترین بخش آن نیز می تواند پکیج های استیکر باشد.

5- جوهر نامریی برای پیام ها

اگر بخواهید یک پیام یا عکس را با خاصیت محوشوندگی بفرستید، حالا می توانید این کار را بکنید. کافی است دکمه ارسال را کمی بیشتر فشار دهید تا گزینه های بیشتر نشان داده شوند. جالب ترین آن جوهر نامریی است، که اگر انتخاب شود، تا زمانی که کاربر روی عکس کلیک نکند، آن عکس نشان داده نمی شود.

6- پیام ها: دست خط

آیفون خود را به حالت landscape ببرید، تا بتوانید با سر انگشتان خود متن یک پیام را بنویسید. سپس آیفون را به حالت portrait  برگردانده و پیام را ارسال کنید.

7- پیام ها: لمس مجازی

همانند ساعت اپل، شما می توانید ضربان قلب، شکل هایی که رسم کرده اید و چیزهای جالب دیگری را با لمس مجازی ارسال نمایید.

8- پیام ها: جستجوی عکس

یکی از امکانات جالب در برنامه پیام رسان، جستجوی عکس است. اگر میخواهید عکس یک گربه را که قبلاً ارسال کرده اید، پیدا کنید، کافی است آن را جستجو نمایید.

9- پیام ها: جایگزینی شکلک و پیش بینی شکلک

اگر کیبورد پیشگو را روی iOS 10 داشته باشید، با تایپ یک متن، در صورتی که شکلک مرتبط وجود داشته باشد، آن شکلک به شما پیشنهاد می شود. همچنین می توانید با انتخاب یک گزینه، هر کلمه در متن را با شکلک متناسب با آن جایگزین کنید. مثلاً کلمه خوشحال می تواند با یک صورتک خندان جایگزین شود.

10- پیام ها: واکنش به عکس و متن

حالا می توانید به عکس ها و پیام های رسیده با یک قلب، یک علامت تایید یا علامت سوال به سرعت واکنش دهید. کافی است روی آن عکس یا متن کمی انگشت خود را نگه دارید.

11- ویجت های جدید:

در iOS 10 می توانید با لمس سه بعدی روی ویجت ها، آن ها را به ویجت های روزانه تان اضافه نمایید. برخی از ویجت ها عبارتند از: تنظیم قرارها و آهنگ های اخیراً پخش شده.

12- شمایل جدید برای نقشه ها:

در نقشه جدید این سیستم عامل، مکان هایی که اخیراً جستجو کرده اید به شما نمایش داده می شود. همچنین اگر یک مقصد را انتخاب کنید، مسیرهای متفاوت برای دوچرخه، ماشین یا پیاده به شما نشان داده می شود.

13- اپل موزیک دوباره طراحی شده:

اپل موزیک در iOS 10 به کلی دگرگون شده است. با این ابزار جدید، جستجو در آهنگ های دانلودشده بسیار ساده تر است. دکمه connect نیز همچنان موجود است، اما در یک گوشه مخفی شده است!

14- spotlight همه جا!

به لطف نوار جستجو در بالای مرکز نوتیفیکشن ها، می توانید جستجوی spotlight انجام دهید.

15- حذف برنامه های قدیمی:

از این که برنامه ایمیل پیشفرض همچنان روی صفحه اول موبایل جا خوش کرده، تنفر دارید؟ خبر خوش این است که حالا می توانید برنامه های قدیمی و بلااستفاده را حذف نمایید.

برچسب هاiOS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آسیب پذیری امنیتی در iOS 8