ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ آبان

به گزارش فناوران، معاون اول رئیس جمهوری صبح دیروز در شصتمین جلسه‌ی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواستار تفاهم ملی در همه‌ی سطوح برای توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات شد.
جهانگیری در این جلسه گفت: همه‌ی دستگاه‌ها بايد با هماهنگی شرايط لازم براي دستيابی به هدف ۵.۱ درصد از توليد ناخالص ملی كه در برنامه‌ی ششم توسعه به عنوان سهم فاوا تعيين شده است را فراهم آورند.
معاون اول رئيس جمهور بر استفاده از ظرفيت‌های فاينانس و تعامل با صندوق توسعه‌ی ملی برای دريافت منابع مورد نياز توسعه‌ی اين بخش تاكيد كرد و افزود: وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارايی و سازمان برنامه و بودجه به منظور تدوين راهكارهای مورد نياز جهت سرمايه‌گذاری در حوزه‌ی زيرساختی با تكيه بر منابع درآمدی شركت‌های وابسته هماهنگی لازم را انجام دهند.
وی همچنين از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست که گزارشی از آثار تحريم‌ها در اين حوزه و راهكارهای پيشنهادی براي ارايه‌ی در جلسه‌ی سران قوا ارايه كند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه‌ی این جلسه گفت: امروز بسته‌ای ۱۴ بندی به تصویب رسید که بخشی از آن به موضوع فضایی و فناوری اطلاعات در زمینه‌ی تسهیل کسب‌وکارهای نوپا مربوط بود.
وی افزود: در پنج سال اخیر با همکاری بخش خصوصی و دولتی در این حوزه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ۳۰ درصد مربوط به دولت است و ۷۰ درصد آن را بخش خصوصی انجام داده است.
آذری جهرمی با بیان اینکه حجم بازار در سال گذشته ۳۶ هزار میلیارد بوده و پیش‌بینی ما برای امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: بنا بود امسال دولت به صورت مستقیم ۶۴۰۰ میلیارد تومان از ۴۰ هزار میلیارد را برای هزینه‌ها تامین کند و برای سال جاری پیش‌بینی ما رسیدن به این میزان است اما تلاطم پیش روی بازار ارز حوزه توسعه را کند می‌کند و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه‌ی ششم با این نرخ رشد ارز قابل دستیابی نیست.
عضو کابینه‌ی دولت دوازدهم با بیان اینکه درآمد حوزه‌ی ارتباطات و فناوری ارتباطات صددرصد ریالی اما بخش اعظم هزینه‌های آن ارزی است، خاطر نشان کرد: این موضوع نیاز به ورود بخش دولتی برای تسهیلات دارد. بخش اول این است که هزینه‌های توسعه را در کشور کم کنیم که بخشی از آن شامل مالیات اپراتورها و هزینه‌های گمرکی می‌شود. ضمن اینکه دولت و شرکت مخابرات ایران هم سهم دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه