ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۵ تير

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر امید پورنیک، دبیر شورای سیاستگذاری و مدیر شتاب‌دهنده دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این خبر گفت: اولین مرکز شتابدهی و نوآوری تخصصی دیجیتال سلامت با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاد شد.
پورنیک اظهار داشت: مراحل هدف گذاری، طراحی، اجرا و آماده سازی آن انجام شده و مرکز شتابدهی دانشگاه آماده بهره‌برداری است.
مدیر شتاب‌دهنده دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: عمده تمرکز ما بر حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه سلامت است و تیم های درون و برون دانشگاهی که ایده های نو و خلاقانه در بحث دیجیتال سلامت داشته و نیاز به حمایت دارند پس از بررسی و تایید ایده و برنامه کسب و کار اولیه در این مرکز قابلیت استقرار خواهند داشت.
وی افزود: هر تیم استقرار یافته باید در بازه زمانی ۶ ماهه بتوانند ایده نو خود را تبدیل به محصول کند و آن را به مرحله تجاری سازی برساند.
پورنیک خاطرنشان کرد: تیم ها بعد از طی مراحل مختلف باید با محصول قابل تجاری سازی از این مرکز خارج شوند و ما هم به عنوان تسهیل گر، نقش حمایتی خود را از آنها ایفا می کنیم و حمایت از تیم های مستقر در زنجیره تبدیل ایده و طرح اولیه به محصول قابل ارائه به سرمایه گذاران مناسب و آماده سازی برای ورود به بازار بر عهده ما است.
وی اظهار داشت: مرکز شتابدهی و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، فعالیت خود را از یک ماه قبل به صورت اولیه آغاز کرده است و افتتاح رسمی آن تا پایان تیرماه سال جاری و با حضور معاون علمی ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت بهداشت انجام می شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه