گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ دي

فیسبوک از راه‌اندازی یک دفتر حقوقی به عنوان نمایند محلی خود در ترکیه مطابق با قانون جدید رسانه‌های اجتماعی این کشور خبر داد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این قانون به مقامات محلی اجازه می‌دهد به جای اینکه مانند گذشته دسترسی به پلتفرم‌ها را مسدود کنند، محتوا را حذف کنند.
این اقدام موجب نگرانی‌هایی نیز شده است زیرا پس از آنکه آنکارا کنترل خود را روی جریان رسانه‌های اصلی بیشتر کرد، مردم بیشتر به سیستم عامل‌های آنلاین روی آورده‌اند.
فیسبوک گفته است که این تصمیم استاندارهای آنها را تغییر نخواهد داد و نه کسی نمی‌تواند درباره اینکه چه چیزی برای انتشار روی فیسبوک مجاز است یا نیست، تصمیم بگیرد و نه روند بررسی درخواست‌های دولت را اجابت خواهد کرد.
این شرکت در اطلاعیه‌ای گفته است که اگر تحت فشار قرار بگیرد، دفتر نمایندگی خود را تعطیل خواهد کرد و به حق آزادی بیان و حقوق بشتر در ترکیه پایبند خواهد ماند.
دیگر شرکت‌ها نیز پس از اصلاح قانون اینترنت در ترکیه اخیرا از راه‌اندازی دفتر نمایندگی در این کشور خبر داده‌اند. در این میان یوتیوب که مالک آن آلفابت گوگل است نیز یک ماه پیش گفته بود چنین تصمیمی گرفته است.
گفتنی است، فیسبوک، یوتیوب و توئیتر در ماه‌های احیر به دلیل عدم تطابق فعالیت آنها با قانون اینترنت ترکیه مشمول جریمه شده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه