تکنولوژی
الناز فرجی۸:۲۳ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

Big-I  یک ربات شخصی است که رفتار مالک خود را یاد می گیرد . ممکن است شبیه یک قوطی زباله یک چشم باشد , ولی Nxrobo به آن ربات شخصی می گوید . اوتومات بودن این ربات باعث شده که یادگیری، پذیرش و سازگاری را به نسبت رفتار مالک خود انجام دهد. این ربات چند کاره اخیرا در Pepcom DigitalFocus در نیویورک رونمایی شده ، همچنین سازنده آن دکتر Tin Lun Lam نیز در این رونمایی حضور داشت .
ارتفاع آن 5/76cm (39 اینچ ) و , وزن آن 12 کیلوگرم است , Big-i یک استوانه پوشش داده شده و پیش ساخته شده از تشک بادی است که یک دوربین متحرک بزرگ روی چشم دارد . با وجود ظاهر کوچک , توانایی انجام کارهای فیزیکی سخت را دارد , Nxrobo ادعا میکند که ربات مجموعه جالبی از عملکردها و خصوصیات را دارا است .


برطبق نظر شرکت Shenzhen , Big-i دارای قابلیت تشخیص فضایی و نقشه برداری سه بعدی است تا راه های خانه , تشخیص صدا و چهره و ردیابی حرکت را انجام دهد . به علاوه به صورت سیستم همگام سازی خانه، برای کنترل ابزار ها عمل می کند ؛ مثل تجهیزات صوتی و تصویری و برنامه نویسی صدای زبان طبیعی.
اساسا  Big-i یک کمک فردی متحرک است که می تواند به دنبال صاحبش برود و با او رابطه متقابل داشته باشد . Nxrobo می گوید که این ربات می تواند به کودکان در تکالیف درسی شان کمک کند و به آن ها یادآوری کند , دست هایشان را بشویند , همچنین اگر آنها را با میوه ببیند , به آنها دستورعمل داده و و آنهارا راهنمایی می کند , برنامه های تلوزیونی را , روی برنامه دلخواه تنظیم کند و زمانی که مهمان به خانه شان می آید , تشخیص میدهد در زمان شام لیوان هارا بلند کند و نان تست به مهمان بدهد , یا دستور سفارش پیتزا بگیرد .
برای این که باعث سردرگمی نشده و از سو استفاده جلوگیری شود , Big-i مجهز به الگوریتم یادگیری است که به آن اجازه می دهد , افراد را تشخیص داده و با رفتار آنها سازگار شود . ربات برنامه ریزی می شود تا فرمان اطاعت را از فرد اصلی بگیرد , سپس به بقیه افرادی که در سلسله ارتباطی با او قرار دارند اعتماد کند و فرمان بگیرد. اگر با یک غریبه برخورد کند , Big-i از او اطاعت نمی کند تا وقتی که اجازه اطاعت به او داده شود .
Nxrobo می گوید که Big-i می تواند با استفاده از وضعیت های فردی و صدا به زبان انگلیسی یا چینی  برنامه ریزی شود , سپس از دستورات و فرمان ها اطاعت کند . این ربات دارای سیستم عامل منبع باز برای کسانی خواهد بود که می خواهند کنترل بیشتری داشته باشند . در اصل Big-i یک پردازنده x86 چهارهسته ای دارد و دوربین آن سه بعدی p RGB 720  , با میکروفون 360 درجه و ارتباط بی سیم یا wi-fi , بلوتوث یا مادون قرمز است . حسگر های آن شامل نور , دمای اتاق , رطوبت , سرعت سنج , ژیروسکوپ و بازخورد است ؛ به علاوه وقتی که باتری اش کم می شود می تواند صدایی از خود بدهد که اعلام کننده نیاز به شارژ است .
ربات های خانواده خیلی رواج پیدا کرده اند , چون ربات های موجود گران بوده و نیاز هر خانواده ای هستند . برای این که ربات ها در خانواده ها فراگیر شوند , نیاز به طراحی درست با فناوری و قابلیت های فردی سازی است که متناسب با نیاز های هر فرد می باشد .

برچسب هاBig-i robot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان ایرانی، طراح الگوریتم کنترلی سریع‌ترین ربات دوپای جهان