کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

پس از گزارش رشد کمتر از انتظار در سه ماهه‌ی قبل، فیسبوک یک بار دیگر پیش‌بینی‌های وال استریت در مورد کاربران فعال ماهانه، کاربران فعال روزانه، و درآمد را در گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ از دست داد.
در این گزارش، فیسبوک تعداد کاربران فعال ماهانه و روزانه‌اش را به ترتیب ۲.۲۷ و ۱.۴۹ میلیارد کاربر اعلام کرد که کمتر از ۲.۲۹ و ۱.۵۱ میلیارد کاربر تخمین زده بود.
برای سه ماهه‌ی گذشته این اعداد به ترتیب ۲.۲۳ و ۱.۴۷ میلیارد کاربر بود. این اعداد همچنین به معنای نرخ رشد ۱.۶۳ درصدی سه ماهه در تعداد کاربران فعال روزانه است که یکی از کم‌ترین نرخ رشدهای سه ماهه‌ی شرکت است.
میزان درآمد شرکت هم در این سه ماهه ۱۳.۷۳ میلیارد دلار بود که نسبت به سه ماهه‌ی مشابه سال گذشته، ۳۳ درصد رشد داشته است. Refinitiv برای آن درآمد ۱۳.۷۸ میلیارد دلاری را تخمین زده بود.
اما سود خالص فیسبوک در این مدت با ۹ درصد افزایش سالیانه به ۵.۱۴ میلیارد دلار رسید.
مارک زاکربرگ در نشست خبری خود گفت: "جامعه و تجارت ما رشد سریع خود را ادامه می‌دهد، و حالا بیش از ۲ میلیارد نفر حداقل یکی از خدمات ما را به صورت روزانه استفاده می‌کند."
فیسبوک در گزارش درآمدی سه ماهه‌ی دوم خود هشدار داده بود که انتظار دارد رشد درآمدی‌اش در نیمه‌ی دوم سال کاهش داشته باشد. Dave Wehner، کارشناس ارشد مالی شرکت به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در امنیت، دادن اختیار بیشتر به کاربران در زمینه‌ی حریم خصوصی داده‌ها، همینطور پیشرفت استوری‌ها اشاره کرد، در این بخش‌ها هزینه‌ی تبلیغات کمتر از News Feed است.
قابل ذکر است که فیسبوک برای سه ماهه‌ی دوم متوالی، ۱ میلیون کاربر فعال ماهانه‌اش را در اروپا از دست داد. در حال حاضر تعداد کاربران اروپایی آن ۳۷۵ میلیون کاربر هستند. این موضوع پس از اجرایی شدن قانون حفاظت از اطلاعات عمومی رخ داد که فیسبوک هشدار داده بود بر روی تعداد کاربران در اروپا اثر می‌گذارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه