تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

درحالیکه بعضی اوقات مردم در مورد خودکار سازی کارها و استفاده از ربات برای جایگزین کردن آنها در شغل شان نگران هستند، اما بطور کلی پذیرفته شده است که در عرصه هنر و خلاقیت مانند نقاشی و موسیقی، ماشین آلات نمی توانند جایگزین انسان شوند. اما همانطور که در سال گذشته گزارش شد، الگوریتم های ربات ها پیشرفته تر شده و در حال تبدیل شدن به نقاش های کامل هستند. رباتی که در اوایل سال جاری ساخته شد با نام تجاری Rembrandt در معرض دید عموم قرار گرفت. برای به رسمیت شناختن این زمینه رو به رشد هنر رباتیک، مسابقه ای توسط سایت RobotArt.org برگزار شد که شما می توانید در تعیین اینکه کدام نقاشی بهتر است کمک کنید.

این مسابقه به دو گروه اختصاص داده شده است: گروه اول هنری است که به طور کامل توسط ربات و نرم افزار به وجود می آید و گروه دوم آثاری هستند که افراد در ایجاد آنها کمی دخالت کرده اند.  به عنوان یک مثال از دسته اول می توان به این تصویر ایزاک آسیموف از دانشگاه کنستانس اشاره کرد که توسط سیستم با نام e-David شناخته می شود.

eDavid از یک حلقه بازخورد بصری که در آن بوم توسط دوربین در هر بیت نقاشی نظارت می شود استفاده می کند. دستگاه اصلاحات مورد نظر را برای رسیدن به تصویر هدف انجام می دهد. این بیت مانند آن است که هنرمند در فواصل زمانی معین از نقاشی خود فاصله بگیرد تا ببیند که کار او چگونه در حال پیشرفت است.
به عنوان نمونه ای از دسته دوم می توان به نقاشی "بانی و کورین" که توسط cloudPainter در دانشگاه جورج واشنگتن ساخته شده است اشاره کرد.

"پیندار ون" موسس cloudPainter می گوید: اگر به تماشای گذشت زمان (در زیر) بپردازید خواهید دید که چگونه ربات شروع به نقاشی یک عکس کرده و سعی در رنگ کردن اطراف آن می کند و همچنین تفاوت های عکس با آنچه را که بر روی بوم است را مشاهده خواهید کرد.
بوم در سمت چپ، تفسیر تفاوت در ارزش ها در وسط و عکس در سمت راست قرار می گیرند. از آنجا که ربات تفاوت های بین بوم و عکس را محاسبه و سپس حذف می کند خواهید دید که تفاوت ها کمتر خواهند شد. همچنین قلم موی دستی توسط یک رابط صفحه نمایش لمسی هدایت می شود.

حال اثبات شده است که ربات های نقاش می توانند مانند انسان چیزهای متنوع با 71 ورودی کامل و با استفاده از حداقل 14 فن آوری مختلف ایجاد کنند که از جمله آن می توان به رنگ چشم اشاره کرد، این یک سیستم در کالج سلطنتی لندن است که از آهنگ حرکات چشم برای هدایت بازوی رباتیک نقاشی استفاده می کند. TAIDA از دانشگاه ملی تایوان است که با یک لایه زیرین رنگ شروع می کند و تصویر را ایجاد می کند. A1 از دانشگاه کارنگی ملون است که در آن از یک بازوی رباتیک که توسط یک شخص به آرامی برای هدایت قلم حرکت داده می شود استفاده می کند.
برای مشاهده کل صف می توانید به سایت مسابقه مراجعه کنید. پس از ثبت نام با یک حساب فیس بوک، 10 نشانه مورد علاقه که می توانید برای رای گیری استفاده کنید به شما اعطا می شود. جایزه این مسابقه در مجموع 100 هزار دلار است که ازجمله آن می توان به 30 هزار دلار برای نفر اول در دسته خودکار و 10 هزار دلار برای نفر اول در گروه دستی اشاره کرد. هزینه این مسابقه توسط موسسان مدرسه ربات های نقاش گر تامین می شود. رای گیری در 10 می بسته خواهد شد.

برچسب هاRobot artists
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان ایرانی، طراح الگوریتم کنترلی سریع‌ترین ربات دوپای جهان