تکنولوژی
بهناز زادبخش۱۵:۶ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

اولین قطار بدون ریل جهان که حدود 30 متر طول دارد و می‌تواند تا 307 مسافر را با وزن 48 تن در سه واگن خود جای دهد، توسط شرکت حمل و نقل عمومی چین، رونمایی شد. این قطار پیش تر در سال2013 طراحی شده بود. یک شرکت تولید کننده صنعت راه، سیستم حمل و نقل جداگانه ای را در"هونان چین" به منظور سرعت بخشیدن به حمل و نقل عمومی طراحی نموده است. شرکت حمل و نقل عمومی چین، در روز گذشته از اولین قطار بدون نیاز به ریل ،رو نمایی کرد و یادآور شد که این قطار نیازی به راننده هم ندارد.
به گفته سازنده  این قطاربه جای چرخ های فولادی ، چرخ ها برروی هسته ای از جنس پلاستیک قرار دارند. و با تکنولوژی جدیدی به صورت خودکار هدایت می شود. ماکسیمم سرعت آن 70 کیلومتر در ساعت می باشد. و پس از شارژ می تواند 25 کیلومتر را درعرض 10 دقیقه طی کند.
این فن آوری در واقع تلفیقی از اتوبوس، تراموا و قطار است، و سازگار با محیط زیست می باشد. این قطار که به آن "اتوبوس هوشمند" نیز گفته می‌شود، دارای سنسورهایی است که قادر است خطوط جاده رابخواند و نقشه‌ای برای یافتن مسیر مناسب پیداکند. این قطار هوشمند در استان "هونان" رونمایی شد و به زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور چین خواهد شد. . و از نظر هزینه نیز بسیار ارزانتر از سیستم های مترو معمولی است. این وسیله حمل و نقل جدید قراراست علاوه بر کاهش ترافیک، باعث رونق سیستم حمل و نقل شهری گردد و با قیمت مناسبتر در اختیارعموم افرادی که در طی روز مسافت‌های نه چندان طولانی را طی می‌کنند، قرار گیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه