کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ خرداد

یک ماه پس از ثبت نام برای عرضه‌ی عمومی سهام در هنگ‌کنگ، شیائومی اطلاعات مالی نه چندان مهمی را بعد از یک سند ۶۲۱ صفحه‌ای منتشر کرد که نشان‌دهنده‌ی ضرر ۱.۱ میلیارد دلاری شرکت در سه ماهه‌ی اول سال جاری بود.
این دور از عرضه‌ی سهام عمومی اولیه که می‌تواند بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد، ارزش شیائومی را به بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رساند، در نتیجه می‌تواند بزرگ‌ترین افزایش ارزش IPO از زمان عرضه‌ی عمومی Alibaba در ایالات متحده‌ی آمریکا در سال ۲۰۱۴ باشد. به رغم زیان‌های مطرح شده، چشم‌انداز مالی شرکت، گویای رشد مثبت است.
سندهای ارائه شده در این گزارش نشان می‌دهد که درآمد شیائومی برای این سه ماهه، ۳۴ میلیارد RMB یا ۵.۳ میلیارد دلار رشد داشت. طبق خبری از سایت Technode، کل فروش سال قبل این شرکت ۱۱۴.۶ میلیارد RMB یا ۱۷.۹ میلیارد دلار بود.
در حالیکه شیائومی ضرر ۱.۱ میلیارد دلاری‌اش در این سه ماهه را اعلام کرد، از طرفی خبر از سود ۱.۰۳۸ میلیارد RMB (۱۶۲ میلیون دلاری) در همین دوره داد. شیائومی پیش‌تر نیز زیان ۶.۹ میلیارد دلاری را با توجه به انتشار سهام ممتاز برای سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۱۷ ثبت کرد، اگرچه برای سال ۲۰۱۶ سود اندکی را گزارش کرده بود.
بر اساس تحلیل شرکت IDC، بر مبنای رده‌بندی جهانی فروش گوشی‌های هوشمند در جهان، شیائومی چهارم است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه