تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۲ تير

با توجه به پورتال ملی تحقیقات هسته ای "MEPhI" متخصصان این موسسه، کامپیوتری را اختراع کردند که دارای سیستم هوشمند کامپیوتری دروغ سنج است و همچنین اجازه می دهد تا کامپیوتر در نقش افراد خاص در موقعییت های مختلف بازی  کند.
سازندگان این کامپیوتر را در مدت زمان یک سال طراحی کرده اند. این بازیگر مجازی قادر است به اتفااتی که در اطرافش روی می دهد بپردازد و همچنین پاسخ عاطفی برای افراد خاص را منعکس کند.
هوش مصنوعی می تواند مانند مغز انسان، خود را با شرایط غیر منتظره وفق دهد.
توسعه دهندگان تاکید می کنند که هدف اصلی ایجاد "بازیگر مجازی" به دست آوردن واکنش های ماشین آلات برنامه ریزی نشده در رابطه با هوش مصنوعی است.
" بازیگر مجازی" باید اهداف یادگیری خود را تدوین و فرموله کرده و سپس راه های دستیابی به آنها را شناسایی کند تا قادر به ارائه پاسخ های آگاهانه به پرسش ها باشد.

عملکرد

سیستم به عنوان یک بازی کامپیوتری اجرا شده است. هر عملی بر پایه رفتار احساسی است و بر اساس آن رفتار هوش مصنوعی تصمیم گیریی خواهد کرد.
به گفته سازندگان این شخصیت شبیه سازی شده تنها قادر به انجام اعمال و احساسات مثبت است و همچنین توانایی کمک در کارهای سخت و دشوار را نیز دارد.
بین شخص و سیستم باید رابطه های نظیر رهبری، اطاعت، اعتماد وجود داشته باشد.
البته در حالت ایده آل با استفاده از آزمون تورینگ مشخص می شود که این امکان که هوش مصنوعی بتواند مانند انسان تصمیم گیری کند را رد نمی کند.
آزمون تورینگ روشی برای سنجش میزان هوشمندی ماشین است. آزمون به این صورت انجام میگیرد که یک شخص به عنوان قاضی، با یک ماشین و یک انسان به گفتگو مینشیند، و سعی در تشخیص ماشین از انسان دارد. در صورتی که ماشین بتواند قاضی را به گونهای بفریبد که در قضاوت خود دچار اشتباه شود، توانسته است آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد.
برای اینکه تمرکز آزمون بر روی هوشمندی ماشین باشد، و نه توانایی آن در تقلید صدای انسان، مکالمه تنها از طریق متن و صفحه کلید و نمایشگر کامپیوتر صورت میگیرد.

برچسب هاMEPhI
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه