تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ ارديبهشت

به گزارشی از نشریه ی Digital Trends، دو دانشجوی طراحی در لهستان توانسته اند کفشی جالب را با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید کنند. یکی از ویژگی های این محصول این است که مواد به کار رفته درآن سازگار با محیط زیست می باشد.
سوزان گرونوویچ و باربارا موتیلینسکا این کفش منحصر به فرد را به عنوان بخشی از پروژه ی فارغ التحصیلی خود در آکادمی هنرهای زیبا در ورشو طراحی و تولید کرده اند. این دو در نظر دارند که با انتخاب نام Shoetopia برای محصول خود، کسب کار جدیدی را در این زمینه شروع کنند.
در حال حاضر در قاره ی آسیا سالانه میلیاردها کفش تولید می شود. در یک جفت کفش می تواند تا 30 نوع ماده مختلف به کار رود که بازیافت بسیاری از آنها تقریبا غیر ممکن است. با استفاده از چاپکر سه بعدی ZMorph 3D، این دو دانشجو توانسته اند به آسانی کفشی مقاوم و با کمترین میزان مواد را تولید کنند. تنها مواد مورد استفاده در این کفش منسوجات طبیعی، انعطاف پذیر، زیست تخریب پذیر هستند.
البته این دو دانشجو می گویند طراحی روی کفش می تواند بسیار متنوع باشد. به لطف طراحی خاص این کفش، برای متصل کردن قسمت های کفش نیازی به چسباندن و دوختن آن ها نیست و می توان گفته خریدار می تواند در لحظه قسمت های مختلف را به دلخواه خود انتخاب نماید و کفش را سفارش دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه