ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

به گزارش ایلنا به نقل از پژوهشکده‌ی پولی و بانکی، سامانه‌ی ایکس‌ری سیار برای تشخیص انواع کالاهای ممنوعه، قاچاق و قاچاق ارز توسط وزارت دفاع به صورت بومی تهیه و در عوارضی دوم جاده تهران-ساوه با حضور جانشین وزیر دفاع و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رونمایی شد.
قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع، در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه‌های ایکس‌ری بومی توسط وزارت دفاع با کلیات تهیه شده و این دستگاه از های‌تک‌های جهان به شمار می‌رود؛ ایران ششمین کشور سازنده‌ی این دستگاه است و بومی‌سازی آن می‌تواند هزینه‌ها را به مراتب کاهش دهد.
وی ادامه داد: از مزایای این دستگاه قابلیت تشخیص کالای قاچاق، مواد مخدر، مواد منفجره، تسلیحات نظامی، قاچاق انسان و افزایش سرعت بررسی کامیون‌ها را دارد.
جانشین وزیر دفاع تاکید کرد: تا پایان سال آینده ۱۰ دستگاه ایکس‌ری کامیونی توسط وزارت دفاع تولید و تحویل وزارت راه خواهد شد و امیدواریم که این دستگاه در گمرکات مهم کشور نیز نصب شود.
تقی‌زاده ادامه داد: تولید ۳۰ دستگاه ایکس‌ری بومی در مراحل پایانی و نهایی است و این دستگاه در بسیاری از بخش‌ها به خصوص نرم‌افزار نسبت به نمونه‌ی خارجی برتری‌هایی دارد و البته هزینه‌ها به مراتب کاهش یافته است‌.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه