اپلیکیشن
الناز فرجی۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۸ تير

در روزهای تاریک، قبل از اینکه IOS8 به اشتراک گذاری خانوادگی را معرفی کند؛ والدین ما نمیتوانستند وقتی بچه ها در ماشین بدخلق میشدند، به لیست پخش دیگری دسترسی داشته باشند. حالا تا 6 نفر میتوانند خرید های انجام شده در iTunes ، App store  و iBooks را به اشتراک بگذارند. همینطور عکسهای خانوادگی ، تقویم ها و چیزهای دیگر. اگر بتوانید از چند مانع بگذرید ، نصب و تنظیمات آسان است . اینجا همه ی چیزهایی که باید بدانید وجود دارد:

به اشتراک گذاری خانوادگی چگونه کار میکند

هر کسی در گروه میتواند چیزهایی را که با اکانت های شخصی اش خریده را به اشتراک بگذارد. ولی هر کسی در اکانت خودش حکم موسس را دارد و اختیاراتش را حفظ میکند. به عنوان یک سازمان دهنده یا موسس میتواند شخصی را انتخاب کرده و به او اختیاراتی ببخشد. به گونه ای که او در جایگاه دوم فرمان دادن قرار میگیرد. برای اینکار باید موسس، این شخص را به عنوان محافظ/والدین (parent/gaurdian) انتخاب کند. بچه ها در این اکانت پایین ترین جایگاه را دارند: این مساله نمیتواند مستقیما به کارت اعتباری ارتباط پیدا کند.اگر درخواستی برای خرید از سوی کودک انجام گیرد، موسس گروه یا هر کسی که به عنوان والدین/محافظ انتخاب شده است، پیامی را بر روی دستگاهشان دریافت خواهند کرد. و این گزینه به کسانی که اختیار دارند این امکان را میدهد که تکمیل خرید با اجازه ی آنها انجام گیرد یا با مخالفت آنها لغو شود.

شروع کردن

به اشتراک گذاری خانوادگی یا family sharing  در آی فون، آی پد، آی پاد لمسی نیازی به IOS8    دارد. برای تنظیم کردن یک دستگاه ios ، به قسمت تنظیمات >icloud>تنظیمات به اشتراک گذاری خانوادگی بروید. توضیحات مختصری درباره ی این گزینه خواهید گرفت. وقتی خواندنتان تمام شد،  قسمت شروع به کار ( get started) را انتخاب کنید. چند صفحه می آیند که به شما نقشتان به عنوان سازمان دهنده را توضیح میدهند. سپس از شما میخواهند که کارت اعتباری خود را به Apple ID اضافه کنید، البته اگر تا به حال این کار نکرده بودید. اگر میخواهید یکی از بچه ها را ببه اشتراک گذاری خانوادگی اضافه کنید، کارت بدهی را نمیتوانید انتخاب کنید ، چون این کارت به بچه ها هم داده میشود. اپل به یک کارت اعتباری نیاز دارد تا ثابت شود شما بزرگسالید. اما اگر ترجیح میدهید؛ میتوانید بعد از اضافه کردن بچه به گروه ، کارت بدهی را انتخاب کنید. برای تنظیم کردن به اشتراک گذاری خانوادگی در مک، باید از OSX Yosemite استفاده کنید، سپس system preference(سیستم مقدم) را انتخاب کرده و بر روی icloud کلیک کنید. سپس بر روی تنظیمات خانوادگی بر روی ستون سمت چپ کلیک کنید و دستور العمل ها را دنبال کنید. ( دکمه ی تنظیمات خانوادگی وقتی که مراحل ابتدایی را بگذرانید به مدیریت خانوادگی تبدیل میشود )

اضافه کردن اعضا

اعضا به سه صورت اند : سازمان دهنده ، والدین/محافظ و بچه .
در ios8، لیستی از اعضای خانواده که با آنها چیزها را به اشتراک میگذارید میتوانند به آسانی مدیریت شوند. تنظیمات >icloud> خانواده . یک عضو جدید میتواند به سادگی با گزینه ی اضافه کردن اعضای خانواده و نوشتن آدرس ایمیلشان اضافه شود. اگر دارید بچه ها را اضافه میکنید، گزینه ی اضافه کردن apple ID برای کودکان را انتخاب کنید. تا بتوانید یک ایمیل iCloud  و پسورد بسازید. بر روی مک به تنظیمات >icloud> manage family بروید و بر روی دکمه ی + در گوشه ی پایینی سمت چپ کلیک کنید.
و تمام شد !
شما حالا یک گروه برای به اشتراک گذاری خانوادگی تنظیم کرده اید. ممکن است بخواهید محدودیت ها و قوانینی برای دستگاه کودکان بگذارید تا دسترسی آنها را به برخی مفاد ممنوع کنید. مانند فیلم های درجه ی آر یا آهنگ هایی با اشعار نا مناسب . ( برای اینکار به تنظیمات رفته سپس قسمت عمومی و در آخر محدودیت گذاری برای دستگاه کودکان. همچنین میتوانید خرید های انجام شده توسط iTunes ؛ iBooks   یا App store  را پنهان کنید به طوری که حتی  کسانی که با آنها اشتراک گذاری میکنید انها را نمیبینند. برای اطلاعات بیشتر درباره ی به اشتراک گذاری خانوادگی میتوانید به صفحه ی رسمی اپل بروید .
میتوانید با دسترسی به خرید های خانواده تان خوش بگذرانید بدون اینکه مجبور باشید چیزی را بیشتر از یک بار بخرید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا از تمام قابلیت های IOS استفاده میکنید؟؟حتما این راهنما را مطالعه کنید تا ببینید بسیاری از راه کارها دم دستتان بوده و شما خبر نداشته اید!!