کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند

باز هم یادآوری دیگری که موسیقی دیجیتال یک مکان بسیار بسیار دشوار برای کسب درآمد است: توئیتر سرمایه‌گذاری 70 میلیون دلاری برای ساخت SoundCloud که یک سرویس استریم موسیقی است را عملا نابود شده می‌بیند.
توئیتر در سال 2016 در بخش SoundCloud پول تزریق کرد، آن هم به وسیله‌ی واحد Twitter Venture، در این معامله ارزش شرکت به 700 میلیون دلار بالغ گردید. و حالا در گزارش سالانه‌ی این شرکت مربوط به سال 2017 آمده است که توئیتر ۶۶.۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این بخش را از دست داد، چراکه "انتظار نمی‌رود این پول در مدت زمان قابل قبولی برگشت‌پذیر باشد."
Variety اولین‌بار این خبر را گزارش کرد. توئیتر در سال 2017 درآمد ۲.۴ میلیارد دلاری داشت و این سال را با ۴.۴ میلیارد دلار پول نقد و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت به پایان رساند.
ضرر توئیتر در SoundCloud غیر منتظره نبود، چراکه تقریبا تمامی سرمایه‌گذاران موجود در SoundCloud در قرارداد تامین مالی آخر تابستان درگیر بودند که این همچنین منجر به تیم مدیریتی جدیدی هم شد.
اما این می تواند پایان رسمی اشتیاق توئیتر به SoundCloud باشد. دو سال قبل از این سرمایه‌گذاری، توئیتر به دنبال خرید SoundCloud بیش از 1 میلیارد دلار بود که این کار را انجام نداد.
این یادآوری لازم است که جتی اگر مشتریان خدمات استریم موسیقی رایگان و پولی را بپذیرند، شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند به طور کامل سودآوری ندارند. پس برای غول‌های فناوری همچون اپل و گوگل که استریم موسیقی بخشی از تجارت فرعی‌شان است، ارائه‌ی چنین سرویس‌هایی احتمالا برای‌شان مفید است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه